Genieten van de zon op m'n balkon

Nepal, Thamel

Hallo allemaal!
Hier een update vanaf mijn balkon, maar daar kan ik niet al te lang zitten want de muggen worden nu actief.
Vanmorgen toen ik opstond mijn laatste boterhammen gegeten en gelijk even paar dingen gewassen en opgehangen op t balkon. En daarna weer naar het werk vetrokken. Kak, ik ga nu naar binnen, want ik zie nogal veel muggen vliegen.. aah balen, want t is nog 24 graden buiten. Waar was ik? Ohja in Thamel waren ze weer de weg open aan t leggen. Daar zijn ze nu voor de 3de dag mee bezig. Ik denk nieuwe waterleidingen. Je kunt je misschien al een beetje voorstellen hoe de weg er nu dan uitzag. Die weg was eigenlijk nog vrij goed voor dit land. Geasfalteerd maar paar kuilen erin. Nu liep je gewoon over van die zandbergen 1 voor 1 en motors die toeteren dat je aan de kant moet terwijl daar geen plaats is. Een jongetje op de fiets die probeerde halve bakstenen te vermijden (ja hier ligt van alles op en in het wegdek) en raakte op een gegeven moment een baksteen en verloor bijna de controlle over zn fiets waardoor hij bijna in 'het ravijn' waar die nieuwe buizen komen, belandde. Op kantoor moest ik vandaag diverse websites bekijken die Chitra had opgeschreven. Ik moest opschrijven hoe zij hun informatie hadden gerabgschikt en wat we daarvan toe kunnen voegen/ kopieren naar onze website. Want wij hebben geen ICT-er die onze website maakt. We doen alles zelf. Ik heb trouwens van iemand de vraag gekregen of we geen bedrijfskleding hebben. Nee op dit moment niet, maar toevallig vroeg Chitra mij om advies. We krijgen binnenkort een groen jacket met het logo in het zwart en grijze t-shirts met ons logo in de oorspronkelijke kleuren. Want het is wel belangrijk dat we een beetje opvallen dus zwarte jas zou ook gekunt hebben maar ja dat valt niet zo op. Bovendien past groen bij ons logo en de missie en visie.
Ik ben 's middags, oh de stroom valt uit, met Elina naar het postkantoor gegaan. Maar door een klein probleempje konden we het vandaag niet op de post doen. Oh stroom doet t weer.
Daarna zijn we naar de bank gegaan. We moesten een nummertje trekken. Ik vroeg Elina wel nummer we hadden, C562. Het laaste nummer dat op t bord stond was C444. Ja je ziet t goed er waren 118 mensen voor ons, terwijl t niet zo druk was. We konden niet zo lang wachten want Elina werd om 15 uur opgehaald met de taxi want ze moest die vrouw die ze laatst opgehaald had van het vlidgveld, nu naar t vliegveld brengen. Uiteindelijk heeft Elina aan de bank uitgelegd dat ze naar het vliegveld moest en toen mocht ze gelukkig haar bankzaken doen. Ik zei al dat ik dat wel voor haar kon doen anders maar dat ging niet want het stond op haar naam en de 2 handtekeningen moeten overeen komen met de gegevens. Tijdens het wachten zag ik trouwens een dikke rioolrat boven bij het plafond lopen, iel jakkie.
We zouden daarna eigenlijk gaan lunchen, maar we zijn terug gerend naar het kantoor want anders zou die vrouw die Elina moest wegbrengen weer boos worden. Ik ben daarna zelf naar Hotbread gegaan en heb me daar een sandwich gehaald en die heb ik op kantoor opgegeten. Na de lunch heb ik Elina haar taak gedaan, namelijk adressen in het adresboek zetten in de mail. We zitten nu op 192 van 254. Dus zullen morgen klaar zijn. Morgen gaat Chitra weer naar Pokhara dus ik vrees dat we binnenkort niet meer op businesstrip gaan. Die staat namelijk gepland op 14 april. En op 13 april is er een nieuwjaarsfeest bij Elina. 13 april is het namelijk Nepalees nieuwjaar.
Na het werk weer samen met Elina naar huis gegaan want die was om 16.30 weer terug op t kantoor. Thuis heb ik vanuit mijn raam genoten van de zonsondergang. Daarna ben ik eten gaan koken: rijst, courgette, kip en masala kruiden. En omdat het zo'n lekker weer was heb ik dat buiten op mn balkon opgegeten. En dat is eigenlijk waar de vlog mee begon en nu mee eindigd.