Afscheidsetentje in Magia Negra

Peru, Ayacucho

Hallo allemaal,

Na een tegenvallend dagje gisteren, vandaag weer een positiever gevoel. Ik ging naar kantoor, waar ik heb geprobeerd me alvast voor te bereiden op mijn interviews die ik straks als ik in Nederland ben ga afnemen. Helaas was Kimberly er niet, waardoor ik mijn interviewschema niet volledig kan afmaken, want daarvoor heb ik nog wat interne input voor nodig. 's Ochtends belde ik nog met mijn zus. Die zou vandaag vertrekken naar Ghana, maar haar vlucht hebben ze geannuleerd, waardoor er op dat moment nog veel onduidelijk was en ze op andere vluchten zijn omgeboekt, morgen pas. 's ochtends had ik twee ciabatta's op met jam en tussen de middag nam ik ook een ciabatta met jam. Ik ben vergeten gisteren bij de winkel brood mee te nemen, maar gelukkig hadden we nog ciabatta's dus. Deze even in de pan gebakken, omdat ze regelrecht uit de vriezer kwamen. 's Middags heb ik op kantoor even met mijn ouders gebeld. Tine , Elise en Anne waren 's middags weer naar Yanama dus ik was alleen op kantoor met Rikke en Theo. Na kantoortijd wilden we naar huis. Rikke dacht dat Elise ook op kantoor was, maar ik wist wel 100% zeker dat zij op donderdagmiddag in Yanama is, maar we bleven maar even wachten in het gangpaadje buiten. Uiteindelijk ging Rikke boven kijken en bleek Elise inderdaad niet daar te zijn. We liepen samen naar huis. Thuis gingen we geen eten koken, want we hadden een afscheidsfeestje van Tine (de andere) bij Magia Negra (de pizzaria waar ik een van de eerste dagen naartoe ging). Dus samen met Rikke liep ik de straat naar beneden en daar waren we al. Anne, Elise en Tine kwamen rechtstreeks vanuit Yanama. Tine (huisgenote) voelde zich echter niet zo lekker dus die heeft alleen Tine gedag gezegd en is toen naar huis gegaan. Verder waren er Jade, Manon, Alice, een engelssprekende, een peruviaan en Tine zelf dan. Ik bestelde een individuele pizza margarita met een cola. Wow, ik wist niet dat het hier relatief duur was. Ik betaalde 35 soles voor een pizza. Normaal kost een avondeten in een restaurant zoals ViaVia ook rond de 30 a 40 soles. Het duurde heel lang voordat iedereen gegeten had. Ze waren zelfs 1 pizza vergeten te maken. Nadat we weer een gevulde maag hadden gingen we naar huis. Heel koud was het. Het koelt 's avonds best wel af. Ook in kantoor is het altijd koud. Eenmaal thuis ging ik gauw mijn pyjama aandoen, nog even in het puzzelboekje gepuzzeld. En daarna toch echt gaan slapen.