Nepalese vergadering

Nepal, Kathmandu

Even snel een update vanuit Kathmandu.
Op deze dag kwam Elina me halen bij de hoofdweg met de scooter. Ik stond te wachten of ja eigenlijk nog te slapen want Elina stond opeens voor me zonder dat ik het door had. Ik ging achtetop en we gingen samen naar kantoor. En nu kan ik t eindelijk definitief zeggen: Ik zag voor de eerste keer een mevrouw hier in Nepal een auto besturen! Oke hieruit kan ik ook wel weer concluderen dat vrouwen hier bang zijn voor het verkeer. Mannen zijn van het risico's nemen en hebben volgensmij een groter ruimtelijk inzicht. Aan de haarkleur ligt t hier niet.
Elina en ik hadden beide nog niet ontbeten. Ik heb geen brood meer in mijn appartement en vind t zonde om nog voor de laatste paar dagen een heel brood te kopen. Mijn appels waren ook op, die ik dan normaal als vervangend ontbijt eet. We gingen naar hotbread en kochten ons ontbijt.. ofja ontbijt het was onze brunch dn t was een donut dus ontbijt was t niet. 's Middags kwamen Gyan, Anusha en Raghu. We gingen het programma van Xplore nogmaals bespreken. Bijna alles ging in t Nepalees en Chitra zei dat ie alles al tegen me had verteld dus ik had ook niet echt concentratie om erbij te blijven. Probeer maar eens bij een Chinese vergadering van 1.5 uur te zitten waar je paar woorden van meekrijgt en verder niet, daar wordt je gewoon een beetje vermoeiend van. Wat ik een beetje vervelend vond dat er na elke 20 minuten ongeveer een stukje in t engels werd gezegd wat ik moest onthouden, wat ik moet zeggen tegen de studenten of iets dergelijks, maar dat kwam telkens als ik 'afwezig' was van de vergadering.
Na de vergadering zijn Elina en ik een Kathiroll gaan eten bij het standje en kwam er een superlange toerist langs dat vele ogen van aziaten trok. Elina vond t ook heel appart om te zien dat iemand zo lang kan zijn.
Na ons eten hebben we cola voor Chitra gehaald.
Voordat het 17 uur was kwam Dev en een schoolvriendin. Dat meisje kende ik van de receptieparty want daar had ik mee gekletst toen er nog bijna niemand aanwezig was.
Na kantoor heeft Elina me afgezet bij de hoofdweg en ben ik naar huis gelopen.
Ik heb even een mail gestuurd naar mijn docentenbegeleider met mijn eindbeoordeling die Chitra heeft ingevuld en de conceptversie van mijn stageverslag. Mijn stageverslag is namelijk zo goed als af. Ik moet nog de marketingvideo maken en dan erna de samenvatting waar ik al aan kan beginnen en dan tot slot nog een reflectieverslag typen.
Momenteel bereid ik me vooral voor op de groep. Ik moet weten wat t programma is, wat ik moet vertellen en waar ik de studenten op moet attenderen. Ohja we hadden ook nog clibboards gehaald vandaag zodat we wat professioneler over komen als we voor de groep spreken. Dus zoals je daarnet al hebt gelezen heb ik door Chitra de hoofdtaak gekregen om de studenten informatie bij te brengen omdat Nederlandse informatie waarschijnlijk beter blijft hangen dan de Engelse. Ik heb dr al zin in en zie dit ook als een leermoment aangezien ik t niet altijd prettig vind om voor een grote groep te spreken. Om me zekerder te voelen is het dus taak dat ik me goed voorbereid zodat ik voor mezelf ook zeker voel dat ik de informatie weet.
Reisverslag van de volgende dag krijgen jullie morgen want t is al laat😉