4x4 drive

Nepal, Kathmandu

Vandaag stond ik om 8.45 uur op. Ik had snel even mijn tas ingepakt en alles opgeruimd. Vervolgens heb ik me aangekleed. Ik dacht dat ik vandaag nog met Elina naar de winkel zou gaan om een jurk voor me te kopen en daarna naar haar ouders huis zouden gaan, maar dat was niet zo. Ook niet zo erg want t regende de hele ochtend. Ik heb vandaag dus maar thuis aan mijn stageverslag gewerkt. Om 14 uur belde Elina mij of ik bijna klaar stond. Ja ik was bijna klaar, althans dat dacht ik. Ik moest nog schoenen aan, een feestkleding in mijn tas stoppen en toen zag ik dat ik mijn pyjama ook vergeten was in mijn tas te stoppen. Om 15 uur ging ik naar de hoofdweg want Elina zei dat ik een taxi moest nemen. De eerste taxi wist niet waar die bestemming was wat ik hem liet zien. Een ander wist t ook niet maar wilde wel iemand spreken die hem kon uitleggen waar t was dus toen belde ik Elina. Elina heeft toen de weg uitgelegd en ik ben achterin gestapt. Nu maar hopen dat die man me naar de goede bestemming bracht. Elina wist tenminste hoelaat ik een taxi nam dus als ik er over paar minuten nog niet zou zijn dan wist ze dat er iets mis was. Maar gelukkig verliep alles goed en kwam Dev me bij de taxi halen.
Samen liepen we naar de rest: Gamboo, Shanta en Elina.
We hebben daar gewacht tot onze 4x4 vol zat. Ondertussen werd ik nog lastig gevallen door bedelaars. Ene tikte me telkens op mn schouder en ik vertelde haar dat ik niks voor haar had. Totdat ik tot het geniale idee kwam om gewoon t raampje van de auto omhoog te doen en weg waren ze. Ik zat voorin.
Om 16.30 uur vertrokken we dan eindelijk naar Hetauda, de plaats waar Elina is opgegroeid en haar ouders wonen.
Samen met 10 anderen inclusief de chauffeur en een baby gingen we over hobbel wegen. De eerste stop was om een vrouw met haar baby af te zetten. We vervolgde de weg. We genoten van t uitzicht over Kathmandu Valley en gleden over modderwegen. Filmen lukte aardig ookal was ik bang mijn telefoon te verliezen zodra we weer over hobbels gingen. We stopte nog voor een hapje terwijl de chauffeur de auto waste.
We gingen verder ondertussen was de zon onder en was t fris buiten. We kwamen op onbewoonde wegen midden in bossen. Opeens hoorde we een harde knal. Waarschijnlijk had een steen het dak geraakt maar de chauffeur ging niet eens kijken. We kwamen ook langs politiecontrole. Binnenkort kan men stemmen en daardoor wordt er extra gecontroleerd op wapens. Maar wij konden gewoon langs rijden.
Om 20:30 uur waren we er bijna. We zette de andere mensen af en werden daarna ook afgezet. Elina haar vader stond al op ons te wachte. We liepen samen met t zoontje van haar oom denk ik dat het is, naar haar huis.
Daar werd ik verwelkomd en hebben Elina en Gamboo samen eten gekookt. Ik heb ondertussen met het jongetje en de honden gespeeld. We hebben samen gegeten. Ook dit keer versta ik echt niks van wat ze zeggen ook de hele autorit niet. Na eten dat is eigenlijk nu, liggen we op bed en werken we social media bij. Ik zit al helemaal onder de muggenbulten dus ik hoop dat er niet nog meer bij komen.
Ik heb hier wifi maar kan zijn dat de blog niet elke dag online komt.

Ik zie ze niet die mugge bulten🤓🤓🤓🤓