Lang wachten bij de bank

Nepal, Kathmandu

De laatste keer opgehaald worden door Elina. Bij de hoofdweg moest ik weer wachten op Elina, ze was weer later dan gepland.
We gingen meteen naar de bank. Deze bank waren we nog nooit geweest. Elina stopte naast de weg om mij eraf te laten, want ze moest een scherpe bocht maken om naar de overkant te komen. We stopten voor de ingang van SERC school, dat is een school met gehandicapte kinderen die Xplore ook zal gaan bezoeken. Ik vond het een beetje raar dat Elina zei dat we naar de bank zouden gaan en we nu opeens voor de school stonden. Ofja ik alleen, want Elina moest even haar scooter parkeren aan de overkant. Dus ik wachtte en wachtte totdat Elina opeens aan de overkant stond te wuiven dat ik moest komen. De bank was daar. Na de bankzaken in een piepkleine ruimte gingen we naar kantoor.
Op kantoor concludeerden we meteen dat meer dan de helft van de taart dat gisteren nog over was, nu gewoon al was opgegeten... Wij lustten eigenlijk nog wel een stukje en dit was dan ook een beetje balen toen we dit zagen haha
We moesten meteen naar de bank om geld te halen voor de globalgroep. Elk student krijgt €20.- wat omgerekend 2,300 rupies is. En de klusterleider krijgt 23,000 rupies. Bij de bank moesten we een uur wachten. Gelukkig konden we op een bankje zitten.
Terug op kantoor hebben we het geld in enveloppen gedaan. Daar bleek dat Chitra een rekenfout had gemaakt en we dus te weinig geld hadden opgehaald. We moesten weer terug naar de bank terwijl we niet zo'n zin hadden om weer zo lang daar te zijn.
We aten nog chowmein die we in onze straat hadden gehaald, want we hadden honger en Chitra zou pas laat terug zijn.
We moesten terug naar de bank. Bij de bank was het nog steeds druk en was het apparaat waar je een nummertje moet pakken, uitgeschakeld. Alle mensen die wel nog een nummertje hadden waren sneller aan de beurt want wij moesten aansluiten in een rij voor de avondcounter. Na 30 minuten wachten mochten we aansluiten in een andere rij voor cheques die iets korter was. Uiteindelijk na een uur hadden we het geld en konden we weer terug.
Na kantoor zijn Elina en ik naar de pizzahut gegaan. Er was geen plaats voor de scooter. Ik stapte af en wachtte voor de ingang en ondertussen was Elina haar scooter ergens aan het parkeren. Ze kwam terug met Dev. Samen gingen we naar boven en bestelde we pizza. Ik had weer de small chicken 'n corn. Elina en Dev deelde een medium pizza. Dev had in plaats van cola ijs besteld dat erg goed was. We deelden de pizza's met ons 3'en.
Na de pizza zijn we snel doorgereden richting Durbar Square. Ik wilde graag schoenen kopen zodat ik er representatief uit zie als de Globalgroep komt. Want nu loop ik al meer dan een maand op kapotte Goldstars (doordat een riskja tegen mn voet reed). We gingen snel, want we dachten dat het zou gaan regenen. De winkel waar ik de vorige keer goldstars had gekocht had mijn maat niet meer. Ze gingen nog even bij een andere winkel kijken maar die hadden ook niet. We gingen nog naar paar winkels en ik had nog een paar gepast, maar die zat niet lekker. Uiteindelijk kwamen we bij een winkeltje dichtbij de winkel waar ik mijn kurta heb gekocht. Die man had veel leuke schoenen, maar ik kwam voor goldstars, die zaten goed. Ik paste een goldstar maat 8 zelfde als ik al had, maar mijn steunzool zat daar niet helemaal goed in. Dus die man had gelukkig nog een maat 9 die perfect was, behalve dat die veters meters waren. Die man heeft voor mij de veters van maat 8 en 9 omgewisseld. Ik betaalde 700 rupies en we gingen. Terug bij de scooter en motor zei Dev dat ze nog niet naar huis konden, want Dev had tegen zijn moeder gezegd dat ze niet mee zouden eten en als ze nu naar huis zouden gaan dan zouden ze voor het avondeten al thuis zijn. Elina besloot om nog naar een avondmarkt te gaan. Daar gingen we een kledingwinkel in en heeft Elina een legging gekocht die ze aan wil doen als ze naar de ecolodge moet hiken. Ik was moe en had geen zin om te gaan shoppen, maar Elina mocht van mij wel gewoon op haar gemak rondneuzen. We zijn niet lang meer daar gebleven, omdat de winkels bijna allemaal dicht gingen. Elina had geen zin om nog ergens naar toe te gaan of ergens te gaan eten. Ik hoefde ook geen avondeten meer, maar Dev zei dat ie over n half uur weer honger zou hebben. Tja hij had ook maar 2 stukjes pizza op. Uiteindelijk hebben ze me afgezet bij mijn appartement en zijn zij naar huis gegaan. In mijn appartement heb ik even alles bij elkaar geraapt, mijn koffer en tas ingepakt, gedoucht en afgewassen. Ik was blij toen ik eindelijk in bed lag.
Ik had Chitra vandaag gevraagd of hij me morgen om 9:30 uur kan ophalen, want dan ga ik mijn koffer en alle zooi naar kantoor brengen. Ik denk dat dat me namelijk niet alleen lukt om alle bagage naar de hoofdweg te tillen voor een taxi. Dus Chitra komt morgenvroeg.
Mijn laatste avond in het appartement....

Hoop dat je goed geslapen hebt Leuk verslag πŸ‘‹πŸ‘‹πŸ‘‹πŸ‘‹πŸ‘‹