Goede daad verrichten

Nepal, Thamel

Gisteravond was mijn douche trouwens niet zo prettig als ik gewend ben. Er kwam.namelijk geen water uit de kraan wanneer ik de warme knop open draaide. Je raad t natuurlijk al.. ik kon alleen douchen met koud water. Gelukkig kwam er wel een warme pisstraaltje (voor dat ik hier weer reacties over krijg onder deze blog.. het was gewoon water hoor) uit t kraantje onder de douche. Daar heb ik maar mn haren onder proberen te wassen, maar volgensmij was niet alle shampoo eruit toen ik stopte met douchen. Maar dat boeide me niet zo veel want ik stond inmiddels met kippenvel in de badkamer en t straaltje werd langzamerhand druppels.
Na een heerlijke nacht geslapen te hebben, had ik vanmorgen weer zo'n lekker ontbijtje en natuurlijk een warme ochtend wandeling. Op kantoor gewerkt aan school en heb ik gezocht naar voorbeelden van een brochure, want de brochure moet hoognodig worden aangepast want t is namelijk te vergelijken met de Dikke Van Dale want er staan zoveel woorden op t blad.
Als lunch ben ik met Elina naar Hotbread gelopen en daar heb ik me een sandwich en donut met kokos gehaald. Elina nam een brownie die ze opwarmde. Binnenin zat gesmolten chocolade. Gister had Elina trouwens chocolade meegenomen naar t werk maar dat was chocopasta geworden. Elina nam onderweg ook nog ananas met zwart zout mee. Zwart zout stinkt nogal.
Onderweg was er een man die gehandicapt was, want hij liep niet normaal zegmaar. Hij viel op de straat, dat vond ik echt zielig, maar we hebben samen met paar andere toeristen hem overeind geholpen. Later hadden Elina en ik het erover dat we die man echt een supere doorzetter vonden, want in dit land zie je vaak als je al een beetje gehandicapt bent dat mensen al gaan bedelen, mede doordat ze niet door de maatschappij worden geaccepteerd. Maar deze man die maakt nog iets van zijn leven, hij probeert nog te lopen en dat met vallen en opstaan.
Na het werk ben ik met Elina naar huis gegaan. We hebben bij mij in de straat nog 12 flessen water gehaald. Deze waren de helft van de prijs dan dat ik laatst met Shicir had gekocht dus voortaan ga ik gewoon daar water halen.
Elina ging naar huis en ik moest die 12 flessen naar boven tillen. Ja hoor t is me gelukt maar jezus wat zijn 12 flessen zwaar en onhandig vasthouden.
In mn appartement heb ik eten gekookt: garnalen, courgette, pasta en tomatenketchup. Daarna heb ik nog engels geoefend met Duolingo, dat heb ik heel lang laten verslonzen maar nu heb ik het weer opgepakt en ik merk nu al dat mijn engeks al flink verbeterd is in die 4 weken.

Dan ben je al goed op weg met één van je stagedoelen!