Productief of toch niet?

Nepal, Kathmandu

Ik had gisteravond geen wekker gezet, want is er nou niet lekkerder om je geen zorgen te maken over tijd? Helaas werd ik toch om 8 uur wakker wat voor mij vroeger was dan ik eigenlijk zelf in gedachte had. Ik moest boodschappen doen voordat ik een ontbijt kon nemen, maar de winkel gaat pas om 10 uur open. Ik bleef nog wel ff liggen, maar t werd opeens zo warm in mijn appartement dat ik voor mijn gevoel echt niet langer in mijn bed kon blijven liggen. Ik zette de ventilator aan en ging meteen aan de slag. Allereerst met het bergje was wassen. Het halve balkon was nog leeg maar mijn wasknijpers waren op. Gelukkig kon ik nog t-shirten binnen ophangen in de badkamer, maar dat droogt een stuk langzamer. Daarna besloot ik ook maar even de afwas op te ruimen die er nog stond van gisteren. Het boodschappenlijstje had ik gisteren al, maar ik voegde daar nog de wasknijpers aan toe. Ik heb volgens mij 2 of 3 pakketten gekocht, maar er vliegt wel eens een wasknijper naar beneden. Tja en vandaag had ik eigenlijk wel zoiets van: ik heb nog was liggen die ik eigenlijk vandaag wil wassen maar ik heb gewoon geen wasknijpers. Nu denken jullie zeker dat ik het gewoon over de reling kan hangen, maar 't waait hier best wel en als de wind dan eens verkeerd staat dan liggen niet alleen mijn wasknijpers beneden in het onkruid maar ook mijn kleding. Rond 10 uur ging ik dan de deur uit voor boodschappen. Mama heeft mijn linnen tasje bij wat ik erg fijn vond voor mee te boodschappen, maar ik heb wel een ander tasje van mama gekregen omdat mijn tas ergens in een koffer zat. Wat een heerlijk weer vandaag. Warm maar wanneer ik naar buiten keek of vanaf mijn balkon keek leek het net of de lucht een keer vrij was van stof, heel raar. Bij de supermarkt heb ik snel even ingeslagen wat ik nodig had. Geen snoep en koek dit keer want ik ben overladen met stroopwafels, pepermunt en drop. Ik kocht shampoo (deze ruikt echt mega lekker), vlees, aardappelpartjes uit de vriezer, appels, bananen, sperziebonen en wasknijpers. Ik was minder kwijt dan dat ik eigenlijk dacht kwijt te zijn. Ik liep weer terug naar mijn appartement. Ik relaxte nog even en besloot toen om aan mijn blog te werken. Ik heb wat blogs getypt totdat ik het tijd vond om te lunchen. Ik lunchte gewoon met een boterham en nam er een banaan bij. De banaan zag er echt heel perfect uit dit keer in de winkel. Hij was lekker geel. Ik nam een hap maar hij was niet rijp. Hoe kan dat nou? In Nederland is hij altijd zo lekker zacht als hij zo geel is. Wat een teleurstelling! Ik had mijn laptop even laten draaien voor een update en ging daarna vanzelf uit. Nu ik wasknijpers had gekocht kon ik mijn laatste beetje kleren ook even wassen. Wat een fijn gevoel als je alle was weggewerkt hebt en je kleren lekker fris buiten hangen te drogen. Wat is het dan jammer dat je in Nederland dan eigenlijk alleen je kleren in de zomer buiten kan hangen als het dan mooi weer is.
Na mijn lunch wilde ik toch wel even aan mijn stageverslag gaan werken. Ik zette de laptop weer aan, maar het bleek dat hij nog niet klaar was met updaten. Balen! Ik besloot om Japanse puzzels te maken ondertussen dat hij een update uitvoerde. Het duurde wel erg lang. Toen hij eindelijk geüpdatet was, bleek dat de laptop leeg was. Tja dan moet ik daar ook nog op wachten want er is wel een stopcontact bij de tafel maar die zit achter een plaat waardoor dat ik de tafel moet verschuiven en dan heb ik nog een verlengkabel nodig. Ik had eerlijk gezegd geen zin om dat nog allemaal te fixen, of te wachten dus ook geen motivatie meer. Ik had deze ochtend zoveel motivatie gehad en als die computer nou geen update hoefde vandaag had ik er zeker wat uren ingestoken. Balen!
Ik heb na mijn avondeten nog even heerlijk buiten op het balkon een Japanse puzzel gemaakt. De zon ging onder dus het was wel een beetje fris, maar na zo'n warme dag is dat wel heerlijk. Ik ben weer naar binnen gegaan en heb nog een douche genomen. Ohh het water was zo heerlijk warm en ohh die shampoo ruikt zo goed. Ik weet zeker dat mijn haar nu weer na lange tijd goed gevoed is.