Lange rit naar Kathmandu

Nepal, Hetauda

Gister had ik niet veel puf meer om deze blog te schrijven.
In de nacht van donderdag op vrijdag sliep ik alleen in die slaapkamer. Elina sliep bij haar zus. Op zich best lekker geslapen maar midden in de nacht gingen de honden vecjten in de kamer. Ook kwam die moeder kijken en die vader kwam de ventilatie aandoen.
Ik was al vroeg wakker, dat was goed want elina zei dat we erg vroeg zouden vertrekken dus ik heb toen mijn tas even ingepakt.
Inmiddels tikte de minuten weg en vond ik het raar dat we nog niet weg waren.
We ruimde de kamer op en pakte alle spullen van Elina in.
Ik heb nog met het zoontje van haar zus gebatmintont maar er stond nogal wat wind en we stonden midden in de zon. Hij ging vandaag niet naar school want hij wilde ons uitzwaaien.
Rond 11 uur werd mij duidelijk dat we rond 14 uur opgehaald zouden worden.
De toilet was ondertussen verstopt geraakt en er was geen toiletpapier meer. Ik vroeg of Elina nog toiletpapier had zodat ik onderweg gewoon toiletpapier zou hebben. Het zoontje van haar zus werd op pad gestuurd om dat te kopen. Ondertussen ben ik in slaap gesukkelt. Toen ik na een half uurtje weer wakker werd bleek dat de winks geen toiletpapier hadden.
Rond 14 uur kwam de 4x4. Ik dacht dat Elina en ik alleen gingen maar haar zus, haar tante en haar neefje gingen ook mee.
Alle spullen gingen op het dak, maar mijn tas kon er niet meer bij dus die heb ik de hele weg bij mn benen gehad. Ik mocht weer voorin.
We reden naar een marktje waar de 4x4standplaats was. Natuurlijk zat onze 4x4 nog niet vol dus moesten we wachten totdat hij vol was. We hebben uiteindelijk een uur moeten wachten. Ondertussen gingen ze eten en drinken kopen. Elina moest doorgeven wat onze namen waren aan de chauffeur maar kwam bij mij eerst niet verder dan marjo. Even later zei ze marjolin waardoor de chauffeur Marjo Lin opschreef. Elina vroeg wat nou mijn volledige naam was. Dus ik zei dat zo. Haar zus wilde het nog eens horen dus zei ik het nog eens. Die vond t toch wel erg lang. Toen vertelde ik haar dat ik ook nog doopamen had, toen viel ze bijna van haar stoel van het lachen.
Om 15.15 uur gingen we met 9 mensen inclusief de chauffeur naar Katmandu. Om 16.30 uur hadden we al 3x stilgestaan. Die man moest wat hebben en om 16.30 uur stonden we stil om onze auto 'te wassen'. Nee onze motor was nogal warm dus hij ging met een tuinslang de moterkap natmaken in de hoop dat hij een beetje zou afkoelen. Er kwam nog een 4x4 bij waar achterin iemand uit het raam kotste dus die had gewoon echt een wasbeurt nodig.
We zijn nog 2x gestopt om de motor te laten afkoelen, om naar de toilet te gaan en om eten te kopen. We dronken cola en aten chips of bananen.
Ik zat niet zo lekker want mijn stoel was superhard. Ik had al pijn aan mn rug van een week op een hout bed slapen. En dan reden we ook nog eens over wegen die enorme kuilen bevatte.
We hebben onderweg 2 mensen afgezet. Bij Kirtipur zijn wij uitgestapt met alle spullen. Dev stond daar met zijn motor al te wachten. Elina ging met Dev achterop de motor naar huis en haar zus, haar neefje, haar tante en ik hebben toen gewacht op een bus en hebben toen alle spullen daar ingeladen.
Onderweg waren er nog mensen in en uigestapt. Vlak bij mijn supermarkt ben ik uitgestapt samen met haar zus en haar neefje en zijn we snel naar mijn appertement gelopen ondertussen dat de bus wachtte op hen.
In mijn appertement aangekomen was het ondertussen 20.30 uur en heb ik een douche genomen. Ik had geen zin meer om eten te koken dus ik heb een appel genomen en ben toen meteen naar bed gegaan.