Avondparty

Nepal, Hetauda

Pff ik weet niet meer zo goed wat ik op deze dag heb gedaan maar ik probeer nog even ver in mijn geheugen te graaien.
Ik werd weer vroeg wakker helemaal onder de muggenbulten. Zelf ene onder mn voet. Als ontbijt kreeg ik boterhammen die ik in de slaapkamer moest opeten omdat ik weer niet bij de andere mensen mocht eten. Waarschijnlijk komt dat omdat die opa daar niet van gediend is. Zo erg vind ik het ook niet hoor, ik accepteer het gewoon. Ik hoefde niet alleen te eten, want Rumina en Chris (zus van Elina en haar zoontje).
Rita wilde graag met me praten. Ze vertelde dat ze heel graag gewoon een gesprek met me wilde aangaan, maar dat ze dat een beetje moeilijk vind, omdat haar engels niet zo goed is. Uiteindelijk viel dit heel erg mee hoor. We hebben gezellig kunnen kletsen over wat ze in het dagelijks leven doet, over haar kinderen etc.
’s middags kwamen allemaal mensen aan met de jeep. Waaronder Jenny en haar zoon die de vorige keer er ook waren. Elina was ondertussen met een vriendin naar de hennashop om haar handen te laten “tatoeëren” met henna voor haar bruiloft.
’s Avonds kwamen er nog meer mensen en werd de muziek op standje hard gezet. We maakte er een groot feestje van. Het overbuurjongetje van ik schat 4 jaar riep de hele tijd Bahini wat zus betekend. Ik moest overal met hem naar toe en hij wilde de lampen aanraken etc.
Na het feest gingen paar mensen weer terug naar huis, maar de meeste mensen bleven slapen. In totaal waren we met 20 mensen ofzo die in het huis verbleven. Het huis is best groot; 2 slaapkamers, een ruime woonkamer, ruime badkamer en een ruime keuken. Bijna iedereen bleef op de grond slapen. Ze hadden daarvoor speciaal nog een grote mat gekocht.