Slipperdag!

Nepal, Kathmandu

Vanmorgen was ik nog moe toen de wekker ging. Gisteravond kwam ik namelijk niet in slaap, omdat het zo warm was. Uiteindelijk met de ventilator aan toch in slaap gevallen. Met nog een slaapkop stond ik dan op en eigenlijk had ik meteen energie om de boel een beetje op te ruimen. Dus ik fatsoeneerde even mijn nachtkastje en deed de afwas. Ik kleedde me aan, at mijn ontbijt en smeerde me in. Net als gister kwam ik nadat ik mijn handen had gewassen na het insmeren, erachter dat ik mijn voeten nog niet had ingesmeerd. Ik wilde vandaag namelijk weer mijn slippertjes aan! Ik loop normaal niet op slippers, omdat ik gewoon last krijg van mijn voeten als ik er lang op loop of sta, maar nu ik toch elke keer met de scooter naar het werk ga, waarom dan elke keer die kapotte sneakers? Elina liet me weer weten hoe laat ik bij de hoofdweg moest zijn. Daar liep ik dan weer naar toe. Weer stond er een motor voor het boompje in de schaduw waardoor ik maar weer voor een gesloten winkel ging staan waar nog een beetje schaduw was. Even later kwam een medewerker van die winkel en wilde de winkel openen. Dan doen ze zo'n rolluik zegmaar omhoog maar dat maakt altijd mega veel lawaai. Ik ging dus maar weer naar een ander schaduwplekje omdat ze daar het slot van open moesten maken en dan zou ik in de weg staan. Ik stond in de schaduw te wachten toen ik opeens in mijn ooghoek een man achter me langs zag komen. Dat is niet zo gek op een stoep, maar deze man vertraagde toen hij langs mij kwam en ik had het gevoel dat hij ook wat dichterbij kwam. Ik draaide me om om te zien wat er achter me gebeurde en die man liep met een iets wat snellere pas voorbij. Hmm ik kreeg hier even niet zo fijn gevoel bij. Als ik gewoon voor me had gekeken, was ik waarschijnlijk mijn bezittingen uit mijn tas kwijt. Volgende keer maar mijn tas weer voor op mijn buik hangen.
Elina kwam later dan ze stuurde dat had ik wel verwacht. We reden naar kantoor en parkeerde de scooter. Chitra was al aan het werk. Ik opende even de andere deur en moest ff afkoelen bij de ventilator. Het was al erg warm buiten vond ik. Ik vulde nog even 2 liter water voor Elina en startte mijn laptop op. Ik heb even gewerkt aan mijn stageverslag. Elina is rond 12 uur naar huis gegaan omdat ze zich niet lekker voelde. Daar was ik niet zo heel blij mee, want dat betekende dat ik na werktijd op mijn slippertjes naar huis moest lopen...
Ik kreeg nog wat taken van Chitra voor de Kalsee Ecolodge en voor de Xplore China. Chitra ging laat lunchen en ik had eigenlijk verwacht dat hij mij ook zou vragen om mee te gaan, maar plots was hij verdwenen en zat ik daar alleen. Ik had honger, maar kon niet weg. Gelukkig staat er een zak dropjes op Chitra's bureau waar de muntdrop ondertussen al uit is opgegeten door Chitra. Even had ik het plan om na kantoortijd gewoon ergens te gaan uiteten als lunch/diner, maar bedacht me toen dat ik gewoon beter thuis kon eten om geld te besparen, maar ook omdat ik het liefste voor het donker thuis ben en het best onhandig is om met mijn laptoptas in een restaurant te zitten.
Dus iets voor 17 uur heb ik de boel afgesloten, want Chitra was nog niet terug op kantoor. Ik kwam hem nog tegen in het straatje vlakbij kantoor en heb nog even staan praten voor ik echt naar huis ging. Het was heerlijk om weer even lopend naar huis te gaan. Mijn plan was om nog even naar de supermarkt te gaan, omdat mijn fruit en brood op is, maar toen ik bijna bij mijn appartement was, kwam ik erachter dat ik nu een blaar onder mijn voet heb. Laat die winkel maar ff zitten.
Ik heb gerelaxt en eten gekookt (sperziebonen, aardappelpartjes en worstjes). Na het eten heb ik nog een douche genomen en Japanse puzzels gemaakt. Nu zit ik deze blog te typen en ga ik denk ik zo nog iemand bellen of even heel snel iets doen aan mijn stageverslag (misschien gewoon even een opzetje of in het nederlands, dan kan ik daar morgen aan verder).

Op de blaren zitten als je een slippertje maakt, dat is inderdaad niet prettig.