Tomatoo Tomataa

Nepal, Kathmandu

Vanmorgen toen ik wakker werd was ik nog moe. Ik zag wel gelijk dat ik weer wifi had, dat is wel fijn. Ik nam een ontbijt van geroosterd brood dat ik had gebakken in de pan. Elina kwam vandaag en de komende dagen niet, want zij zou alvast naar Hetauda vertrekken. Ik ging op tijd weg bij mijn appartement zodat ik op tijd aankwam op kantoor. Op kantoor was Chitra niet aanwezig. Zou hij wel nog komen? Tegen 12 uur kwam Chitra dan wel. Ondertussen was ik weer bezig met mijn stageverslag en heb ik nog even iets gepost op Facebook. Chitra viel een beetje in slaap achter de computer en besloot op een gegeven moment om een nap te nemen op de bank. Hij had een slapeloze nacht gehad vertelde hij. Ik ging rond 14:30 uur voor lunch en heb dat tegen hem gezegd, waardoor hij wakker werd. Ik heb hem niet aangetikt ofzo, maar ik heb gewoon zachtjes gezegd dat ik even wat ging lunchen. Eerst ging ik naar de ATM zodat ik na het werk nog even boodschappen kon gaan halen. Daarna ben ik terug gelopen naar het chowmeinrestaurant. Ik kwam binnen en die vrouw keek een beetje verontwaardigd waardoor ik ook even ongemakkelijk werd haha. Ik bestelde namelijk me eten al voordat ik zat.. Ik was helemaal alleen in dat restaurant. Ik kreeg mn eten en het was zoals altijd erg lekker. Na het eten moest ik betalen en ik wist niet hoeveel het was, want ik had hier nog nooit betaald. Ik dacht dat die vrouw one zero five zei maar ze zei schijnbaar one fifty five. Geen idee hoe ik het zo verkeerd kon verstaan. Maar ik zei maar tegen haar dat ze het moest intypen in de calculator omdat ik t niet snapte, maar ik gaf gewoon te weinig geld.. Omgerekend is 155 rupies, €1,35 en daar had ik dan een vol bord chowmein en een flesje cola voor. Geld besparen doe je dus hier.
Ik ging weer terug naar kantoor en Chitra was ondertussen ook weer aan het werk. Vandaag was het lekker rustig op kantoor, niemand die belde of binnenkwam. Maar dat kwam ook omdat Chitra in kantoor bleef haha. Wel kwamen Anusha en Bidhan even langs, maar die waren ook weer snel weg.
Na kantoortijd ben ik in een weg naar de supermarkt gelopen. Onderweg kwam ik nog een meneer tegen die een keer in een restaurant was toen ik met mijn ouders ging eten. Die man probeert een heel verhaal op te hangen en daar uiteindelijk geld voor te krijgen. Nu probeerde hij ook contact met me te krijgen, maar net als alle taxichauffeurs etc. negeer ik iedereen nu. Ik ging bijna onderuit bij de berg die ik naar onder moet lopen. Bij de supermarkt heb ik even boodschappen gedaan voor een paar dagen. Ik bespaarde zelfs 3 rupies haha dat is 1 cent ofzo, omdat ik een tas bij had die ik eens heb gekocht daar.
In mijn appartement heb ik me gelijk even ontdaan van al het zweet van deze dag. Tjee wat was het weer warm. Chitra vroeg zelfs op een gegeven moment om de ventilator terwijl die het altijd wel overleeft zonder.
Ik heb vandaag worstje met spaghetti en verse tomatensaus gemaakt. Elina belde me tijdens het eten koken of ik dinsdag al met haar mee kon naar Hetauda, want ik kon wel mee met Dave maar die had het erg druk en dat zou dan niet gezellig zijn en die auto zou bomvol zitten ofzoiets. Oh tja heb ik net boodschappen gehaald voor de halve week hoefde ik eigenlijk alleen voor morgen. Dat wordt dan de lading tomaten in de pan knikkeren. Nog nooit zoveel tomaten gegeten.
Na het eten heb ik even de afwas gedaan en even bekeken wat voor kleding ik mee wil nemen. Elina stuurde me ook een foto van mijn kurta die klaar is. Hoop dat die meteen goed is, want er is geen tijd om nog te laten naaien. Hij ziet er echt mooi uit! kan niet wachten om te passen
Nu ben ik even aan het relaxen en zal misschien dadelijk nog even bellen met iemand.
Morgen weer een dagje stageverslag werken. :)

Ik ben wel benieuwd naar je outfit voor de bruiloft !