Weer terug naar het drukkere leven

Nepal, Lumle

Vanmorgen ging de wekker om 6:45 uur. hop snel omstebeurt nog even douchen. Pap, mam en ik. Alle tassen inpakken en wegwezen. Papa was ondertussen al buiten foto's aan het maken, want het was zo helder geworden dat we een stukje van de Himalaya konden zien. Mama zei dat papa zelf maar zijn tas moest halen en liep naar buiten met haar spullen. Ik pakte alle spullen (papa's tas, mama's jas en hoedje die ze was vergeten en mijn eigen spullen). Die heb ik bij de eetzaal neergegooit en heb toen ook foto's gemaakt van de Annapurna-gebergte zoals Machhapuchhre (Fishtail Mountain). Als ontbijt kregen we Prahad ofzoiets. Een Indiaas gerecht van een spicy naanbrood met wortel en paprika erbij. We kregen ook een ei maar deze was echt een blubberei. Niet veel later gingen we naar beneden. We gingen niet via Pothana naar beneden want dat zou misschien zwaar zijn voor papa. We gingen via het pad, dat ik met Chitra, Elina en Bidhan een maand geleden naar boven ben gelopen, naar beneden. Pff... had ik dat helemaal naar boven gelopen toen? Het ging soms gewoon echt steil omlaag namelijk. De stenen waren in t begin nog een beetje glad maar daarna niet meer. We hadden gelukkig geen bloedzuigers onderweg. Het was heerlijk weer maar misschien wel een beetje warm. We namen pauzes terwijl het eigenlijk nog vol te houden was. Vlak na een pauze schreeuwde papa dat we moesten stoppen. Papa en mama hebben toen een bruine souvenir achtergelaten. Het laatste stuk kwamen we weer uit in het dorpje waar kinderen liepen om naar school te gaan. Een klein meisje kwam tussen mama en mij inlopen en die hebben we nog even de lucht ingeschommeld. Onder aan het dorpje was het schooltje en stond ons busje van het hotel in Pokhara al te wachten. We dronken even een colaatje en stapte toen weer in het busje. Onderweg hadden we weer uitzicht over Phewa Lake en er lag een man op zijn rug langs de weg. Iedereen reed door, voor ons zag het er vreemd en zelfs levenloos uit en we kregen de neiging om te stoppen, maar ik zag dat die man zijn voet nog bewoog. Ik merkte dat mijn blaas wel vol zat. Bij het hotel aangekomen gingen we meteen naar de lobby. Daar ben ik snel naar de toilet gerend terwijl mijn ouders en Chitra de sleutel kregen van de kamer. Kamer 316. Een veel frissere en schonere kamer dan dat we paar dagen geleden hadden in dit hotel. We hebben heel even op bed gelegen en besloten toen om wat te gaan drinken bij de Phewa Lake. Er werd op de deur geklopt toen we net wilde gaan. Het was ome Jan die kwam vragen hoe t was en niet veel later kwam Marja ook. We besloten om samen naar een restaurantje te lopen zodat we even gezellig konden kletsen in plaats van zo op de hotelkamer. We liepen naar een restaurantje langs het meer waar Marja en Jan de laatste dagen hadden geluncht. We hebben daar de boel verbouwd en in de schaduw een cola gedronken. Ook bestelde mama en ik samen Buffalo momo. We gingen weg en mijn oom en papa bleven hangen bij de klankschalenwinkel. Uhm.. ik loop door naar het hotel hoor want ik moet dringend naar het toilet. Niet veel later kwamen zij ook achter ons aan en hebben we even een middagdutje op de hotelkamer gedaan. Om 17 uur gingen we naar het restaurant van het hotel dat hadden we even aan Marja doorgegeven. Papa heeft geprobeerd om nog met mijn zus te bellen maar de Wifi hier is echt minimaal. We bestelden nog drinken. Een cola voor mij, een kan thee voor mama en een lassie (yoghurt met fruit shake) voor papa. Om 18 uur ongeveer kwamen ome Jan en Marja ook. We hadden 18 uur met Chitra afgesproken maar t bleek dat hij in het andere gebouw op ons aan het wachten was. We zijn samen naar een restaurant gelopen waar mijn oom en tante de vorige dagen lekker hadden gegeten. Ik bestelde de grilled steak met frieten, papa pizza Magharita, mama vismet frieten, ome Jan en Marja chicken Szichler (warme plaat met kip en groenten) en daarbij naanbrood en Chitra had naanbrood met een of andere melk of yoghurt saus dat oranje zag. Chitra was voor t eten naar de Aan woordenlijst toevoegen geweest om zijn haren te laten knippen en zijn baard te laten scheren. Papa zijn baard begon te irriteren nu we geen scheermes bij hadden, maar pap heeft besloten om morgen pas zich eigen weer te scheren als ie zijn eigen mes weer heeft. Chitra was voor 2 euro helemaal klaar, dat kan je in Nederland niet! We zijn na het eten weer terug naar het hotel gegaan en hebben geprobeerd te gaan slapen maar dat ging niet zo. We kwamen midden in de nacht erachter dat mama de wekker verkeerd had ingesteld. Gelukkig nog op tijd anders konden we morgen niet met de bus mee terug naar Kathmandu.