Moederdagcadeau

Nepal, Kathmandu

Vannacht ben ik aantal keren wakker geworden van Shanta die aan de dekens trok, maar ik had haar gezegd dat ze me gewoon wakker kon maken, want ik weet dat ik nogal asociaal kan zijn wat dat betreft. Ook werd ik wakker van een wekker. Maar rond 9:30 uur waren we alle wakker. Zij gingen er ook snel uit, terwijl ik nog even de blog van gister typte.
Ik vroeg hen wat ze als ontbijt wilde, want ik had nog maar 2 sneetjes brood. Maar ik vond t niet erg om voor hen even naar de winkel te gaan, ik moest eigenlijk sowieso naar de winkel. Maar ze vertelde me dat ze zouden gaan ontbijten bij Dev want dan konden ze uitgebreid Dal Bhat nemen. Geen probleem. Ze hielpen nog even mee met opruimen, maar niet alles was opgeruimd toen ze weggingen. Ik heb ze vanuit mijn raam uitgezwaaid, omdat ik nog in mijn pyjama was. Daarna heb ik even alles opgeruimd en afgewassen. Natuurlijk ligt er van alles op de grond, maar ik heb geen bezempje dus ik hoop dat ze morgen even mijn kamer komen vegen. En ook even de vuilniszak weggooien, want die zit bomvol en begint een beetje te stinken.
Ik heb ook even mijn schoenen gepoetst, want ik zou misschien met Elina naar het vliegveld gaan om iemand op te halen, maar uiteindelijk zei Elina dat ze alleen ging.
De rest van de dag heb ik eigenlijk gewoon genoten van mijn vrije dag. Ik heb vandaag bewust gekozen niks aan mijn stageverslag te doen en gewoon eens even te relaxen. 's Middags begon ik me toch wel te vervelen. Ik had best lang op Facebook etc. gezeten en ging maar eens paar Japanse puzzels maken. Op een gegeven moment had ik daar ook geen zin in. Ik keek weer op Facebook en zag toen opeens dat ik.... jawel... een aardbeienvlaai had gewonnen! De lokale Jan Linders, waar mijn moeder altijd boodschappen doet, hadden ze vorige week een winactie op hun Facebookpagina geplaatst in kader van Moederdag. Je moest daar op reageren, 2 vrienden taggen, liken en delen. Dus daarom typte ik het volgende tekstje:
Ik zou graag mijn allerliefste moederโค willen verrassen (alvast) met Moederdag door middel van een heerlijke aardbeienvlaai. Omdat ik zelf aan de andere kant van de wereld zit kan ik helaas geen stukje van deze lekkere Limburgse vlaai nemen, maar ik weet dat mijn zussen deze graag met onze lieve mama, die altijd voor ons klaarstaat, willen opeten.

Toen ik zag dat ik die vlaai had gewonnen voor mama was ik superblij! Ik heb dan gelijk ook mijn gezin laten weten dat ik had gewonnen. Mama en papa wisten trouwens niet dat ik had meegedaan aan deze actie. Ik belde ze op en ik zag dat mama wel zin had in een lekkere aardbeienvlaai haha.
Ik heb daarna nog even een puzzeltje gemaakt en de Chowmein van gisteren gegeten. Ze hadden gisteren 2 porties Chowmein gemaakt, een voor mij en een voor hen. Dus de pittige en minder pittige versie. Gister had ik daar eigenlijk geen zin in, want deze vond ik niet zo lekker als in dat restaurant. Maarja je gaat ook niet een berg eten die ze speciaal voor je hebben gekookt weggooien. Dus dat at ik vandaag dan. Ook omdat ik in de loop van de dag heb besloten dat ik morgen naar de supermarkt ga, omdat het vandaag echt bloedheet was. Ik at niet alles, want daar kan je 5x van eten, maar ik heb t toch 4/5 deel weggegooid omdat ik na mijn diner toch zoiets had dat ik het echt niet lekker vond. Ik heb dan ook nadat ik had afgewassen en mijn pyjama aan had gedaan, mijn tanden gepoetst om een frissere smaak in mijn mond te hebben. Sorry voor deze kritiek, maar de frietjes, groenten en kipworst, waren gister wel echt overheerlijk!
Ik ga denk ik zo slapen, ik ben best wel moe.

Hoi marjolein, Dat was een lekkere verrassing. Kei leuk om zo toch een moederdag met je te hebben.

Will 2017-05-13 17:54:57

Wat leuk voor je moeder Om zo verrast te worden ๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’doe dr maar de groetjes als je haar eerder spreekt als ik ๐Ÿ˜Ž๐Ÿ˜Ž๐Ÿ˜Ž Wens haar een fijne moederdag