Een uitgestorven stad

Nepal, Kathmandu

vanmorgen om 8:30 uur wakker. Het was te warm om nog onder de dekens te blijven liggen. Terwijl het buiten er vooral bewolkt uit zag.
Ik had gister mijn laatste 2 sneetjes brood op dus ik had vanmorgen geen normaal ontbijtje in huis. Ik zou wel eerst even boodschappen doen en dan ontbijten.
Ik maakte een lijstje. Het was nog geen 10 uur dus de winkel zou nog niet open zijn. Nou dacht ik gisteravond wel... zou de supermarkt morgen überhaupt wel open zijn? (verkiezingen). Ik had gewoon vandaag moeten gaan, dacht ik gister ook nog.
Niet geschoten is altijd mis, dus toen het 10 uur was ging ik maar kijken of de supermarkt open was. Ik vond het weer erg aangenaam er stond namelijk een briesje dat het een beetje fris maakte, maar dat was alleen in mijn straat. Ik zag al dat heel veel lokale winkeltjes gesloten waren en dat er bijna niemand op straat te bekennen was. Zelfs op de hoofdstraat waar je normaal echt bijna omver wordt gereden, was nu bijna niemand te bekennen. Een gek gezicht voor zo'n drukke stad.
Wat ik al dacht bleek ook zo te zijn... de supermarkt was gesloten. Best shit, want zoveel had ik niet meer in huis. Ik had alleen nog een halve courgette, eieren, rijst, pasta, 2x noodles die Elina had achtergelaten, water en ongezonde snacks.
Als ontbijt en avondeten at ik vandaag dus noodles en tussendoor... tja toch wel ongezond... koekjes. Ik had ook liever een lekkere banaan gehad, of fatsoenlijke maaltijden, maargoed 't is maar voor 1 dag. Die noodles ruikte trouwens echt heel erg naar pindakaas, haha.
Ik heb vandaag alweer met mijn gezinnetje gebeld, natuurlijk om mama een fijne Moederdag te wensen.
Ook heb ik Japanse puzzels gemaakt en filmpjes gekeken.
Ik hoopte dat de poetsvrouwen vandaag kwamen, want de prullenbak begint te stinken en de vloer is vies, maar die zijn niet geweest.
Dadelijk ga ik nog een douche nemen, want ik heb het nu zo warm dat ik me gewoon niet fris voel.
Ik ga ook even mijn foto's verder sorteren en deze even veilig stellen.
Morgen weer naar stage, papieren voor visum regelen en even overleggen over een reisbeschrijving en de marketingvideo.