Zaterdag = boodschappendag

Nepal, Kathmandu

Oh wat ben ik blij dat ik weer in Kathmandu ben. Ik heb namelijk heerlijk geslapen in mijn lekkere bed. Natuurlijk is mijn bed en stiekem mn ouders bed toch wel het lekkerste om in te slapen. Ik was vandaag al om 6 uur wakker, waarschijnlijk weer van het licht of van de honden. Maar ik ben toen weer meteen in slaap gevallen en werd om 8:30 uur dan echt wakker. Ik heb even mijn social media bijgewerkt. Gisteren zag ik al, waar ik al voor vreesde, dat mijn brood beschimmeld was. 'T was nog vrijwel een heel nieuw brood. Hier is een heel brood ongeveer een half brood in Nederland. Die kon ik dus weggooien. Dat betekende dat ik geen ontbijt in huis had. Zaterdag is sowieso boodschappendag dus ik ging vandaag toch naar de winkel. Het was nog geen 10 uur, dus de winkel was nog niet open dus heb ik mijn kleren eerst gewassen. Het plan was vandaag om 2 ladingen te wassen, maar daar is weer niks van gekomen. Ik heb, nadat ik de kleren heb gewassen en opgehangen, mijzelf aangekleed. Ik heb toen ook even een boodschappenlijst gemaakt en ben vrijwel meteen naar de supermarkt gelopen.
Ik wilde heel graag bananen, maar de bananen die er lagen die zagen er niet lekker uit, hadden zwakke plekken of waren al open. Achja ik had nog 3 appels in de koelkast liggen die er nog goed uitzagen dus daar kan ik nog wel even mee vooruit.
Toen ik terug kwam van de winkel heb ik de hele dag eigenlijk niet zoveel meer gedaan. Ik heb wat programma's gekeken en heb puzzels gemaakt.
Opeens vloog de deur van het balkon open en toen ik ging kijken zag de lucht er niet zo heel mooi meer uit. Ik heb mijn was binnengehaald en 't begon harder te waaien. Nu paar uur later is het aan het regenen en ik denk dat het zo ook gaat hagelen en onweren.
Ik heb eigenlijk niet zo'n honger, ik heb de hele dag al 't gevoel dat ik megaveel heb gegeten terwijl ik alleen een ontbijtje en een koekje op heb. Ondanks dat ik dat gevoel heb probeer ik wel genoeg te drinken. Dus nu zit ik te twijfelen of ik nog eten zal gaan koken. Het is inmiddels ook al 20:30 uur, maar dat is hier een normale tijd om avond te eten.
Ik ga zomenteen denk ik nog even bellen met iemand en dan ga ik weer slapen. Morgen weer het gewone leven: stage!

Marjolein wij zijn over Kathmandu heen gevlogen. Wij Riekie, Maria en Hennie zijn nu in Tokyio Japan voor 17 dagen en daarna nog een paar dagen in Dalian China. Groetjes Maria

Maria 2017-05-07 01:45:49

Was dat de reden dat er zulke hagelstenen naar beneden kwamen. Zeker weer een grapje van ome Hennie he?

Will 2017-05-07 11:45:29

Heel veel plezier in Japan en China! Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's ;) Dat was dan wel even een leuke grap! We hebben ons namelijk goed geamuseerd met de hagel en hebben zelfs meer dan een halve fles water aan hagelstenen kunnen opvangen.