Cooking in the dark

Nepal, Thamel

Ik werd om 5 uur wakker van de wekker van de zus van Dev. Zij is doof en slechtziend dus zij lag nog lekker te slapen. Ik heb haar toen even wakker geschut en heb toen mijn telefoon in de lucht gestoken om haar duidelijk te maken dat haar telefoon afging.
Ik ben daarna weer terug in slaap gevallen. Rond 7 uur werd ik weer wakker, maar ik hoorde nog niks dus ik dacht dat die anderen in de andere kamer nog niet wakker waren. Ik ben toen maar weer gaan slapen totdat ik om 8 uur klaarwakker was. Ik weet ook niet hoe, want we gingen vrij laat slapen.. Ik besloot maar uit mijn bed te stappen, want ik moest bovendien naar de wc. Dev's zus was al eerder opgestaan maar daar heb ik helemaal niks van gemerkt.
Toen ik mijn wc-papier ging pakken in de andere kamer, werd al snel duidelijk dat iedereen klaarwakker was en dat sommige zelfs al bezigwaren om de rotzooi van gister verder op te ruimen. Ik ben toen ook naar boven gegaan naar het terras en heb nog even geholpen. Daarna mocht ik gaan zitten aan de eettafel want ze wilden niet dat ik hen hielp met het ontbijt maken. Ik kreeg 2 gebakken boterhammen met een omelet. Superlekker en een keer wat anders dan jam. Gelukkig zaten er geen groente in de omelet want dat vind ik echt vreselijk. Daarna werden nog meer eieren gebakken wel met groenten en werd er kip met rijst en groenten klaargemaakt voor de mannen.
Na het ontbijt heb ik mijn spullen bij elkaar gepakt en ben ik achterop de scooter van Shicir weer naar Thamel gereden. Want we moesten beiden werken. Elina ging vandaag niet werken want die voelde zich niet lekker, mogelijk had zij nog last van een kater.
Op kantoor heb ik mijn enquête gepubliceerd op Facebook, ik moest weer een mail vertalen en ik heb e-mailadressen gezocht.
Chitra was tussen de middag zijn portemonnee met rijbewijs onder andere erin kwijtgeraakt. Daar heb ik op kantoor ook nog naar gezocht. Toen hij weer weg ging om in de auto te kijken, kwam Shicir vragen of ik met hem kwam lunchen. Ik zei dat ik niet weg kon aangezien Chitra nog niet terug was. Shicir kon natuurlijk ook niet wachten tot hij terug was want dan zou zijn baas gaan bellen waar hij zo lang bleef. Ik heb toen gezegd dat hij maar zelf wat kon gaan eten en dat ik ook wat alleen zou gaan eten. Toen Chitra terug was vertelde hij me dat hij zijn portemonnee weer had gevonden.
Ik ben toen zelf een tomatensoepje gaan eten, maar die obers die zien schijnbaar nooit dat je al heel lang klaar bent met eten en dat je misschien wel de rekening wil. Zo heb ik nu ook 20 minuten gewacht en met mijn hand als een malloot zitten zwaaien.
Chitra vroeg of ik zin had om na werktijd naar een haircut festival te gaan. Hij vertelde me dat als je zoon trouwt dat je dan als vader ook een feest ofzo geeft waarbij je dus een nieuw kapsel krijgt. Ik had daar vandaag niet zo zin in, omdat ik niemand daar ken behalve Chitra. Dat is niet zo'n heel groot probleem want dat kan ook leuk zijn, maar omdat het gister erg laat was geworden merkte ik dat wel rond een uur of 16.
Na het werk ben ik naar het appartement gelopen. Liep niet erg gemakkelijk, omdat ik niet telkens mijn blaar wilde voelen.
Toen ik bij mijn appartement aankwam kon ik de poort niet in. De poort zat op slot. Ik heb toen Chitra gebeld dat de poort op slot was aangezien ik het nummer niet heb van die man van het appartement. Binnen een minuut kwam een vrouw voor mij de poort openen. Waarom doen ze in godsnaam de poort op slot terwijl ze appartementen daar verhuren?
In mijn appartement aangekomen heb ik even andere kleren aangetrokken omdat ik al 2 dagen dezelfde kleren aan had en ik ook in die kleren vannacht heb geslapen. Erg fris dus...
Ik ging rond 19 uur eten koken toen opeens de stroom uitviel. Cooking in the dark dus. Ofja ze hebben hier noodstroom waardoor er nog 6 van de 30 lampen (zoveel denk ik) in mijn kamer bleven branden. Maar ik kon niet zien of mijn eten aan het aanbranden was.
Gelukkig had ik binnen 5 minuten weer stroom en heb ik mijn eten lekker opgegeten.
Daarna ben ik deze en voorgaande blog gaan typen.
Nu genoeg geschreven voor vandaag.

Toch benieuwd of iedereen zijn haar laat knippen op haircut festival en hoeveel kappers op dit feest aanwezig zijn.