Na zon komt regen

Nepal, Thamel

Om 8 uur ging de wekker. Ik bleef weer even liggen en besloot me te gaan douchen aangezien t echt nodig was om me ff fris te voelen. De douche was vandaag niet zo fijn warm dus dat was een minpuntje in de ochtend. Elina belde me toen ik uit de douche kwam. Ze vertelde me dat ik om 10.30 kon komen en zij om 11 uur kwam. Dus ik kon nog rustig aan doen. Om 10.10 liep ik naar kantoor. Ik had gister de sleutel gekregen om alles open te maken. Ik starte mijn laptop maar er was geen internet. Elina belde me net op t juiste moment ze vertelde me dat ze later kwam ik vroeg haar waar ik het internet aan kon zetten. Na even zoeken vond ik het. Ik zocht naar belgische en franse touroperators vandaag. De computer was weer eens traag. Om 12.30 uur ofzo belde Dev me om te vragen of ik met hen kwam lunchen. Ze waren in The Garden of Dreams. Gelukkig wist ik waar dat was. Ik belde toen ik bij de ingang was. Dev kwam naar buiten en toen hebben we cola en croissantjes gekocht. Hij vertelde me dat Elina nogal overstuur was omdat ze haar motorbike examen niet heeft gehaald. Ze liet namelijk haar knipperlicht aan en moest dus na 2 minuten al stoppen. The Garden of Dreams is een park. Entree kost 200 rupies dat is 1.70 euro ofzo. Ik at mijn croissant en genoot van de eekhoorntjes die om me heen renden. Nadat ik mijn croissant op had begon het te regenen. We besloten weg te gaan. Dev stelde voor om naar de bioscoop te gaan. Dev ging met de scooter en Elina en ik gingen lopend door de regen. Er was een taxi die naar me toeterde omdat ik aan de kant moest, maar er waren enorme waterplassen naast me dus daar wilde ik niet in staan. En toen.. reed die taxi snel langs me waardoor ik een waterval over mn schoenen kreeg.. thanks man, you're welcome! Ik vroeg aan Elina of t nog ver was en ze zei 5 minuten. Oke die 5 minuten leken wel n kwartier en misschien was t dat ook. Dev had al kaartjes gekocht voor ons omdat het snel uitverkocht is. We gingen naar de film Logan. Een hele mooie droevige vechtfilm. Ik dacht eerst okee waarom ging ik met hen naar de bioscoop? Om een vechtfilm te zien? Geluid staat 10x harder trouwens. In de pauze hebben we cola en popcorn gekocht. Zij wilde cheese popcorn en ik normale. Okee dit was echt veel te veel. Na de film was het nog steeds aan het regenen. Elina en ik zijn toen met een taxi naar mijn appartement gegaan en Dev weer op zijn motorbike. Want ik wist dat het ver van huis was en ik wilde niet weer door de regen lopen. Thuis ben ik eten gaan koken terwijl Elina en Dev naar de supermarkt gingen. Ze wilde graag een wijntje vanavond drinken. Ik maakte pasta met kip, masala, courgette en tomaten. Zij kwamen terug met aardappel om te frituren, tomatenketchup, chips en wijn. We hebben toen de aardappelfrituursnacks ook nog gebakken. Ik had al teveel gemaakt maar zij wilde persee nog aardappel, okee dan.. De tomatenketchup had een dop zoals een bierflesje. Daar had ik geen opener voor na een vork te hebben geprobeerd, probeerde ik het met een rasp met als gevolg dat ik een kleine snee in mijn duim sneed. No worries ik heb mijn ehbo-pakketje bij dus ik pakte een pleistertje. Ze keken me aan. Ze hadden nog nooit een pleister gezien..
We hebben ontzettend lekker gegeten. Elina en Dev wilden hier blijven slapen dat betekend met 3 in 1 bed... Ik probeerde hen duidelijk te maken dat ik dat niet zo zag zitten. Ook had ik, na een dag de hele tijd met hen te zijn geweest, gewoon even zin om alleen te zijn en misschien te skypen. Ik wilde ze niet het gevoel geven dat ik ze alla minute weg wilde hebben dus het was nog best moeilijk. Maar uiteindelijk zijn ze weg gegaan. Ze hebben een taxi genomen omdat het nog steeds onweert. Morgen komen ze hier heen en gaan we echt sightseeing doen als het niet regent. De motorbike staat dus nog onder. Dus nu ga ik even genieten van de rust en misschien even skypen met mama want die is vrij op vrijdag dus hoef ik niet tot 22.45 uur te wachten totdat ze eindelijk thuis is van werken, want dat breekt je op als je om 8 uur er weer uit moet. En nu kan ik de hele avond skypen omdat ik morgen en overmorgen vrij ben.

Je beleeft wel nog eens wat !!😉😉