Lekker lui leven

Nepal, Kathmandu

Omdat het gisteravond heel warm was om met deken te slapen, hebben Elina en ik de ventilator eens een keer aangezet. Deze hadden we ook op een tafeltje gezet zodat we er nog iets van konden voelen als we in bed lagen. Het was nu nog steeds te warm om met een deken te slapen, maar te koud voor zonder... dilemma! Uiteindelijk ben ik toch wel in slaap gevallen en Elina ook. Ik heb niet al te best geslapen, want ik ben nogal een paar keer wakker geworden van het omdraaien van Elina. Ook moest ik midden in de nacht naar de toilet dus ging ik eruit. Toen ik terug kwam had Elina bijna alle dekens ingepikt.. Tja probeer dat maar weer terug te veroveren.
Om 7:30 uur werd ik wakker van geklop op mn deur. Ik had eigenlijk geen zin om open te doen, want wie maakt mij wakker en dan moet ik dan ook nog de deur gaan openen in m'n pyjama met een slapende kop. Het was Dev. Elina had gisteren gebeld naar Dev dat ze bij mij bleef slapen, want anders zouden ze elkaar nog even snel zien bij het hostel. Elina vertelde me dat ze nu niet bij Dev mag slapen totdat ze getrouwd zijn. Ze mag wel gewoon bij hem over de vloer komen. Dev kwam terug van zijn werk dus was ook supermoe. We hebben met z'n drieën nog geslapen, in mijn kingsize bed.
Op een gegeven moment voelde ik aan de dekens en aan het wiebelen van het matras dat ze wakker waren, daar werd ik ook wakker van. Elina was al bijna aangekleed, zij had geslapen in een shirt van mij, die haar natuurlijk veel te groot is. Ik vroeg wat ze als ontbijt wilde eten. Ze waren niet echt duidelijk, want volgens mij hadden ze al besloten om bij Dev thuis te ontbijten, maar Elina zei opeens dat Dev een ontbijt klaar zou maken. Hij keek in de koelkast terwijl ik even de afwas deed. Uiteindelijk heb ik 2 appels voor ze gesneden, omdat ze aangaven dat ze een appel wilden. Ik heb me gewoon 2 boterhammen met aardbeienjam klaargemaakt en heb me daarna aangekleed. Ik moest namelijk naar de supermarkt. We gingen samen naar onder en lieten de bende achter. Elina en Dev hebben me toen afgezet bij de supermarkt en gingen naar huis. Ik deed echt een hele snelle ronde in de supermarkt. 3 appels, courgette en brood. Daarna ben ik doorgelopen naar het winkeltje bij mij in de straat om een pakket water te halen. Ik liep met mijn pakket water terug naar mijn appartement en probeerde de poort open te maken. Dat ging weer eens niet... Godver, sta ik hier met 12kg ofzo op m'n schouder. Dus ik aangebeld, dacht dat er weer niemand zou komen maar even later hoorde ik een klik en kon ik de deur openen. Ik weet niet hoe, maar ik zag niemand daarna. Ik ben snel naar binnen gegaan en alle boodschappen heb ik naar boven gesleept.
Boven heb ik eerst de zooi opgeruimd en mijn kleren gewassen. Daarna heb ik mama gebeld, want die had mij een berichtje gestuurd. De hele middag heb ik eigenlijk lekker lui gedaan, het was vandaag ook bloedheet in mijn appartement.
Als lunch heb ik vandaag 2 boterhammen gegeten. Avondeten heb ik nog niet gehad, maar ik heb nog niet heel lang geleden een appel gegeten. Het is half 9 's avonds en ik zit eigenlijk nog te twijfelen of ik nou echt honger heb en of het nog verstandig is om dan nog eten te koken.
Nu staat de ventilator ook lekker te draaien. Doordat de zon bijna de hele dag op de kant staat met de meeste ramen, word het echt heet binnen. Ik kan nu de balkondeur wel open zetten maar dan krijg ik allemaal beesten zoals muggen binnen. Daar zit ik niet echt op te wachten.
Ohja ik was bijna vergeten vanmiddag dat ik mijn kleding buiten had gehangen, dus toen het donker werd heb ik het maar binnengehaald. Ik was wel bijna mijn bh kwijt want die was van de reling gevallen, maar is gelukkig aan de goede kant eraf gevallen en lag dus nog op mijn balkon. Ik heb ook al 2x een wasknijper naar beneden laten vallen of dat de wasknijper kapot sprong...
Nu dus gewoon even chillen en beetje vroeg slapen, want ik merk dat ik nu al moe ben...