Als een Nepalese lunch halen

Nepal, Kirtipur

Vannacht ben ik een paar keer wakker geworden, maar ondanks dat had ik lekker geslapen op het dunne matrasje met een dik deken. Ik had gisteravond nog een broekje gekregen van Elina die van Dev's zus was, zodat ik niet in mijn strakke skinnybroek hoefde te slapen. Om 7 uur ging de wekker van Elina. Normaal heeft ze een wekker staan om 5, 6 en 7 uur. Ik had haar gisteren al gezegd dat ze die van 5 en 6 uur maar moest annuleren voor vandaag, want ik zat er namelijk niet op te wachten om elk uur wakker te worden of om 5 uur al klaarwakker te zijn. Ik was echt nog heel moe. Ik heb toen even mijn kleren aangedaan, ben naar de toilet gegaan en ben toen weer terug in bed gaan liggen. Elina kwam ook weer liggen nadat zij ook even buiten de kamer was geweest en samen sliepen we verder. Elina stond uiteindelijk om 8 uur op, maar ik sliep nog. Om 8:30 uur maakte ze wakker en zei ze dat ik nu echt op moest staan.
Ik zat eerst nog even onder met Dev en zijn zus terwijl Elina boven aan het koken was samen met de moeder van Dev. Ik hoorde dat kleine Leona (ik denk dat ze zo heet) ook boven was. Shit ik moet zo gaan ontbijten en dan gaat zij weer huilen. Desondanks ging ik vastberaden naar boven. Leona was in de keuken aan het spelen met de keukenkastjes dus zag niet dat ik binnenkwam. Ik nam plaats aan de eettafel. Leona kwam met haar kleine vingertjes net aan het aanrechtblad en raakte het scherpe mes aan. Ze had geluk dat Dev's moeder het zag en in een fractie van een seconde het mes afpakte anders had ze echt een kapmes op dr laten vallen.
Elina had voor mij 5 boterhammen geroosterd en een gebakken ei gemaakt. Van die 5 boterhammen heeft Elina er 2 zelf opgegeten. Na het ontbijt gingen we vrij snel naar kantoor. Ik pakte snel nog even mijn sokken die over de trapleuning hingen om te drogen. Gisteren ging ik namelijk naar de toilet, maar omdat er parket is gelegd mag je niet meer met schoenen binnenkomen en moet je die dus onder laten staan. Ik ging op mijn sokken en op de badkamer stonden slippers, maar iemand had zojuist een douche genomen met die slippers dus die waren helemaal nat. Ja ik kon kiezen of met mijn sokken in die natte slippers of met mijn natten sokken over de tegels lopen. Ik koos toch maar voor het eerste. Ik had gelukkig wel nog extra sokken in mijn tas, die had ik eens in mijn tas gedaan voor het geval dat het zo hard regent buiten (moesson) en mijn schoenen dan helemaal doorweekt zijn.
Onderweg was het best druk op de weg, we hebben paar keer ook even stil gestaan. We kwamen vandaag op tijd aan op kantoor, maar Chitra was er nog niet. De poetser was wel al geweest want alle lampen waren nog aan.
Ik heb vandaag even aan mijn stageverslag gewerkt, ik heb even de statistieken van Facebook bekeken en heb even wat zaken van thuis geregeld. Oh ik denk nu wel even dat ik vergeten ben om mijn hotel te boeken, dat moet ik morgen dan wel echt even doen.
's Middags ben ik "dwieta" (twee) Chicken Kathirol, cola en "ek" (één) alu (aardappel) gaan halen. Elina wilde graag vandaag kathirol, maar ik had wel zin in aardappel erbij. Ik was aan de beurt om te betalen. Bij de aardappelstand (waar we ook altijd momo's haalden, maar nu niet meer omdat Elina dat niet lekker vind in de zomer) vroeg die mevrouw waar mijn vriendin was. Elina was nog in kantoor, die had geen zin om mee te gaan en bovendien was er niemand op kantoor. We hebben samen de kathirol opgegeten op kantoor terwijl we weer Words Crush speelde. Je moet daarvoor wat inzicht hebben, maar daarmee leer je ook je Engelse woordenschat toe te passen.
Na kantoor ben ik met Elina nog naar het winkeltje in mijn straat gegaan. Elina had niet zo'n zin om een waterpakket naar boven te brengen, maar ik heb gezegd dat het voor mij gewoon hartstikke fijn is als ze dat gewoon 1x in de 5 weken ofzo doet, zodat ik niet om de 5 dagen ofzo zelf elke keer een pakket naar boven moet brengen. Bij het winkeltje ging die man al gelijk een pakket water naar buiten tillen voor me, maar ik wilde er natuurlijk nog een. Elina laadde deze op haar scooter terwijl ik afrekende. Samen gingen we naar mijn appartement en hikte we naar de top. Elina is daarna weer meteen weggegaan. Ik heb toen even gelijk een douche genomen en even een document naar mama gestuurd. Daarna heb ik op bed gelegen met mijn social media. Pff ik had echt het gevoel dat ik weekend had, maar het is pas donderdag.
Als avondeten at ik vandaag precies hetzelfde als eergisteren: sperziebonen, worst en spaghetti.
Het is nu erg warm in mijn appartement en hoop dat ik straks gewoon meteen in slaap val.