Heftig eind van de receptieparty

Nepal, Kathmandu

Ik had de wekker op 8 uur gezet want ik had geen idee hoe laat de receptieparty vandaag begon. Dadelijk begon t net zo vroeg als de bruiloft zelf en lig ik nog in mijn bed te pitten. Ik had gisteravond wel nog een berichtje naar Elina gestuurd maar die zal vast op dat moment gewoon aan het slapen geweest zijn. Ik stond op en waste wat kleren, ruimde de boel op, nam een douche, kleedde me aan en maakte een ontbijtje. Zoals verwacht was mijn brood helemaal groen van de schimmel dus at ik maar 2 heerlijke appels. Ik maakte me helemaal ready. Elina liet me daarna weten dat het feest pas om 17 uur zou beginnen. Ah dat is wel fijn dan kan ik nog even wat zaken doen op de computer.
Om half 5 belde ik Elina waar ik naar toe moest en ze zei dat ik haar nogmaals moest bellen als ik bij de taxi was. Op dat moment zag ik dat ze dezelfde jurk droeg als op haar bruiloft, terwijl ze voor deze receptieparty een andere jurk had gekocht. Ze had me al eerder verteld dat ze een ruzie had met de zus van Dev omdat zij vond dat ze die jurk die ze voor de receptieparty had gekocht, echt niet kon dragen, maar Elina zei dat ze vastberaden was en dat ze ondanks dat die zus zo vervelend tegen dr was, gewoon ging dragen wat zij wilde, want het is haar dag. Op het moment dat ik zag dat ze toch die andere jurk droeg, dacht ik eigenlijk al wel dat ze alweer een ruzie hadden gehad en dat bleek ook zo.
ik ging om 17 uur naar de hoofdweg en sprak de eerste de beste taxi aan. Kirtipur please. Where in Kirtipur? Wait, let me ask my friend. Ik belde Elina maar kreeg Dev aan de lijn en hij heeft de taxichauffeur uitgelegd waar ik heen moest. Ik vroeg de taxichauffeur of hij nu wist waar ik heen moest. Ja. Ik stapte in en meteen kreeg ik de volgende vraag naar mijn hoofd gegooid: Do you know the price? Ohja, krijg je die fucking mensen die je willen oplichten als je de prijs niet weet. Yes I know, it is 400 rupies. Naar Balku was het namelijk 200 rupies en dat is ongeveer op de helft van de route. Die man begon me volgensmij uit te schelden in het Nepalees. Waarop hij zei dat het 800 rupies was. Ik zei: Are you joking? En ik kreeg geen antwoord. Ik had zin om uit te stappen, waarop hij zei dat ik voor 600 rupies daar heen kon. Hmm okee kan best dat 600 rupies een normale prijs is. Ik bleef maar in de taxi en die man bracht me naar Kirtipur. Die man kon het niet vinden, terwijl ik het al had gezien. Ik had zin om te zeggen dat hij moest stoppen, maar dacht nee, hij moet me voor de deur afzetten daar heb ik voor betaald.. haha. Die man sprak nauwelijks Engels dus het had ook geen zin om hem uit te leggen waar het was. Hij vroeg aan mensen en uiteindelijk heb ik maar gezegd, oh hier is het. Ik gaf hem 600 rupies want dat had hij voor dat we gingen gezegd. I don't care dat hij nog rondjes heeft zitten rijden. Ik stapte uit en ik zag gewoon aan hem dat hij meer geld wilde. Hij probeerde me ook nog tegen te houden, want hij zij nog wait, maar ik dacht dikke neus je hebt me al belazerd.
Het terrein zag nog vrij leeg, maar Dev kwam al naar me toe gelopen. Ik vroeg hem hoeveel rupies normaal was. Hij zei dat 800 rupies echt veel te veel was en 600 rupies wel okee. Ik werd begeleid naar de zaal. Daar stonden allemaal ronde tafels met stoelen opgesteld. Het zag er mooi en gezellig uit. Er was ook een dj die ook populaire popmuziek draaiden. Op het moment dat ik aankwam was er nog bijna niemand en alleen mensen die ik niet kende. Ik mocht plaatsnemen bij Dev zijn oude schoolvrienden. Al snel werden wij bediend met eten. Op tafel stonden een paar bordjes die je moest pakken en er kwam steeds catering met eten naar je tafel en kon je het zelf op je bordje scheppen. Dit eten was echt zo heerlijk. Het leek gewoon net van de BBQ te komen. Ze hadden aardappelen, groentes, kip, Buffalo, gegrilde vis op een stokje, maïs uhm volgens mij nog veel meer. Alleen op de groentes zat een aparte kruidendressing dat ik niet lekker vond.
Op een gegeven moment ben ik bij de tante van Elina gaan zitten, maar zij kan geen Engels dus daar kan ik ook niet echt mee praten. Chitra kwam rond 19 uur, daar heb ik even mee gepraat, maar er kwam niet echt een gesprek op gang, misschien komt dat omdat we elkaar zo vaak zien, maar ook omdat er een leeftijdsverschil is. Even later kwamen wat vriendinnen. Ik wilde heel graag bij hen zitten, maar vond het ook zielig om Chitra alleen achter te laten. Toen ik op een gegeven moment t gevoel had dat ik toch alleen maar om me heen aan het kijken was heb ik gezegd dat ik toch maar even naar mijn vriendinnen ging. Ik wilde er immers nog wel een gezellig feest van maken. En ik denk dat Chitra ook wel vaardig genoeg is om wat contacten te leggen.
Ik ging bij mijn vriendinnen zitten, ofja eigenlijk de hostelvriendinnen van Elina. Zij kennen mij tenminste en ze praten ook allemaal Engels dus dat is heel fijn.
Ik heb daar nog even samen met hen gegeten aan de tafel, totdat iedereen wilde gaan dansen. Ik had niet zo'n zin om te dansen omdat ik vind dat ik niet kan dansen. Maar ach als iedereen gaat dan ga ik ook maar en maak ik me ook niet zo druk over mijn dansmoves. Sommige mensen dansen hier namelijk ook alsof ze stomdronken zijn, ohnee dat zijn ze ook.
We gingen na het dansen ook nog dineren. Daar was een lopend buffet, maar ik had helemaal geen honger, maar dacht wel: als ik straks thuis kom heb ik wel honger en dan ga ik echt geen eten meer koken. Dus ik nam een klein beetje rijst met gegrilde vis.
De meiden vertelde dat ik me moest haasten als ik nog een taxi wilde nemen naar huis, want na 22 uur is het schijnbaar heel moeilijk om nog een taxi te vinden. Oh dat is shit, ik vind het nou net zo gezellig. Chitra was ondertussen al lang naar huis, omdat hij uiteindelijk toch geen gesprek kon voeren met iemand, hoorde ik achteraf, dus hij kon me ook niet thuis afzetten.
Toen ik Elina en Dev ging bedanken voor alles zeiden ze dat ze wel een vriend voor me konden bellen op het moment dat ik naar huis wilde en hij zou mij dan thuis afzetten. Oh dat is natuurlijk helemaal fijn. Want ik weet wel waar ik woon en hoe mijn straat heet, maar ik weet niet hoe de wijk heet dus hoe moet ik dat in godsnaam uitleggen aan een taxichauffeur? Elina vertelde me dat mijn wijk in het Engels vertaald 16 legs betekend, maar als ik dat zou zeggen zouden ze me niet begrijpen.
Vlak voor het einde van de party gingen Elina en Dev nog een groepsfoto maken met familieleden en vrienden. Ze vroegen er nog een jongen bij, maar hij was heel dronken. Hij kon niet normaal op de foto lachen en daar irriteerde Dev zich aan. Hij zei dat hij ook gewoon 1 foto normaal moest doen. Dat deed hij niet en er werd een beetje geduwd. Uiteindelijk is de dronken jongen boos weggerend en heeft hij Dev nog uitgescholden. Dev pikte dat niet en wilde graag met hem vechten. Beiden werden door genodigden tegengehouden, want niemand wilde dat dit verder uit de hand zou lopen. Uiteindelijk is die dronken jongen het terrein afgeduwd, maar hij probeerde terug te komen om te vechten. Iemand heeft hem uiteindelijk in een auto geduwd en naar huis gebracht. Niet veel later arriveerde de motorrijder die mij naar huis zou brengen. Hij was ook een oud klasgenoot van Dev.
Bij mijn appartement aangekomen heb ik meteen mijn pyjama aangedaan en ben ik gaan slapen, want ik moet morgen weer werken.

Hahaha Marjolein, ik heb weer genoten !

Marja 2017-07-03 16:27:35

Goed gedaan meid met die taxichauffeur Poot stijf houden hihihi Leuk verslag