Klant ophalen van vliegveld

Nepal, Kathmandu

Zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hadden, is deze blog gister niet meer online gekomen. In deze blog zal ik vertellen wat ik dus gisteren heb gedaan en waarom jullie dus een dagje langer moesten wachten ;)
's Ochtends kon ik slecht m'n bed uit komen, maar ik wist dat het vrijdag was, dus nog 1 dag knallen voordat ik weer weekend heb. Ik vroeg Elina hoe laat ze me kwam ophalen, want ze kwam na een week weer naar kantoor. Elina zei dat ze eerst nog naar de license Department ging om haar rijbewijs op te halen. Ze had al een bewijs waarmee ze gewoon scooter kon rijden, maar ze moest wel haar echte rijbewijs nog ophalen. Ik besloot na mijn ontbijt en een appeltje om dan maar lopend naar kantoor te gaan, want dat kon nog lang gaan duren. Onder op de oprit/binnenplaats waren de poetsvrouwen. Ene stond voorover gebogen en er lag bloed op de grond. Eerst dacht ik dat ze een bloedneus had, maar toen ik beter keek zag ik dat haar been open lag. Er was inmiddels ook een man gekomen, om haar te verzorgen dus ik ging gewoon naar kantoor toe. Ik deed de poort open en zag achter me de poetsvrouw al wijzen, die hond stond voor de poort. Die liep naar binnen en werd door de poetsvrouw geslagen. Wat bleek nou... Die hond had de poetsvrouw gebeten. Waarschijnlijk omdat die poetsvrouw eerst met de roe naar hem heeft geslagen denk ik want normaal is hij heel rustig.
Op kantoor aangekomen heb ik alles geopend, Chitra was natuurlijk naar Gorkha en Barpak. Chitra had voor mij een briefje achtergelaten met wat ik kon doen. Ik moest paar tours nog op Experee zetten dus daar ben ik toen aan begonnen.
Elina kwam ook niet veel later dan mij binnen. Zij moest zaken regelen voor een klant die ze diezelfde avond nog moest ophalen op het vliegveld. Ze moest dus het transportbedrijf bellen en een blaadje met naam van de klant maken. Haar computer kreeg ze niet aan de praat. Chitra zei dat we moesten inloggen op zijn computer en dat dan haar computer zou werken, maar we wisten de inloggegevens niet. Chitra gaf ook de verkeerde inloggegevens. Toen we hem probeerde terug te bellen kregen we hem niet aan de lijn, waarschijnlijk omdat hij geen netwerk had in Gorkha. Ik vond uiteindelijk de goede inloggegevens in mijn schriftje.
Bij mij kreeg ik 1 tour niet geupload, ik kreeg maar een of andere foutmelding, terwijl ik gewoon alles had ingevuld, dus dat heb ik maar gelaten zoals het is en dit wel even genoteerd voor Chitra. Ik kon ook niet die tour verwijderen en op nieuw maken ofzo.
De computer van Elina werkte nog steeds niet dus ik heb voor Elina op de computer van Chitra het blaadje voor het vliegveld gemaakt. Daarna deed Elina haar computer het weer. We hebben even gekeken naar de vlucht via Flightradar24. Elina zei namelijk dat de vlucht van FlyDubai meestal vertraagd is, dus gingen we even kijken wat de verwachtte aankomsttijd was. Ze gaven aan dat de vlucht zelfs eerder zou landen 18:18 ipv 18:20 haha. Maar Elina moest van Chitra om 19 uur op het vliegveld aanwezig zijn. Elina vroeg of ik vanavond meeging. Achja morgen is toch zaterdag en ik wil dat ook wel eens meemaken.
Als lunch wilde we een gevulde maaltijd, omdat we na kantoortijd niet veel tijd zouden hebben. We gingen naar het cafeetje bij ons in de straat. Eerst was de planning om naar Fire and Ice te gaan, maar Elina wilde naar de Revolution Cafe. We besloten een pizza en pasta te bestellen en die gewoon te delen. Ik bestelde de pasta met tomatensaus en Elina de pizza Revolution. Na heel lang wachten, slapende voeten van op de grond zitten, maar wel gezellig gepraat te hebben, kwam ons eten. Elina had Dev van te voren gebeld of hij ook langskwam dus die kwam ook. De pizza was erg matig, maar de pasta was echt overheerlijk! We hebben dat ook gemeld bij de ober.
Na het eten ging Dev naar huis en gingen wij weer werken in kantoor. Na kantoortijd zijn Elina en ik naar de schoenenwinkel gegaan, want tja... ik heb 3 paar schoenen die ik mee had genomen uit Nederland, versleten. Ze zijn gewoon kapot. Om hele dagen op mijn warme bergschoenen te lopen of op slippers vind ik niks, dus het was nodig om even sneakers te kopen. Elina zei dat ze wel een goede schoenenmerk voor me wist, voor maar €7,-.
We gingen dus op de scooter naar de schoenenwinkel vlakbij Durbar Square. In dat kleine winkeltje van nog geen 2m2 ging ik even schoenen passen. Ik kreeg een schoen die veel te klein was, daarna een iets grotere, maar nog niet okee dus toen gaven ze de enigste grote damesschoen die ze hadden. Het was een wit paar... daar was ik eigenlijk niet naar opzoek, want wat wit is blijft bij mij nooit wit. Maar ach als deze zouden passen, dan had ik tenminste schoenen. In mijn witte schoenen paste mijn steunzolen perfect, dus mijn voet ook. Ze zaten ook lekker. Die neem ik wel mee. Natuurlijk voor €7,- is het geen echte merkschoen. Je ziet dat deze van mindere kwaliteit is, maar ach als ik er nog 2,5 maand voor €7,- op kan lopen vind ik dat meer dan het geld waard.
Daarna gingen we snel naar mijn appartement, zodat ik even kon douchen en even wat nettere kleding aan kon doen. Elina keek even televisie en at een zak chips die ik had gekocht en niet lekker vond op, terwijl ik snel douchte. We checkte ook snel even wanneer het vliegtuig zou landen en ik zag dat hij rond 18:12 al geland was. Elina had het transportbedrijf gebeld en gevraagd of ze ons bij de hoofdweg op konden halen in plaats van bij kantoor, want dat scheelt een scooterritje voor Elina.
Ze zouden ons om 18:30 uur ophalen dus wij gingen naar de hoofdweg. Elina zei al dat ze geen details had gekregen over het voertuig wat ze normaal wel kreeg. Dus toen het bijna 18:30 uur was heeft Elina gebeld met de maatschappij, die zeiden dat ze haar nummer niet hadden, terwijl ze altijd als ze naar het vliegveld moet de details via haar nummer doorgeven. We wachtten en wachtten.. Elina zei dat ze de transfer niet ging betalen als we te laat zouden aankomen op het vliegveld. Even later kreeg Elina een sms met het nummer van het nummerplaat. Elina zei dat ik daarvoor goed moest opletten. Uhm ja dat gaat een beetje lastig als die nummers op het nummerplaat in het Nepalees zijn geschreven... Maar niet veel later kwam onze auto en stapte we in op weg naar het vliegveld. Het was een beetje druk op de weg maar we arriveerde netjes op tijd om 19 uur. Elina en ik stapte uit en keken op het scherm hoe laat het vliegtuig was geland 18:11 uur. We gingen snel naar het afdakje waar je moet staan met je blaadje. We wachtten en wachtten, maar er kwam niemand. Er werd achter me een man neergeslagen dus zijn we daar weg gegaan en ergens anders staan wachten, want we wilden niet het middelpunt van een gevecht zijn. Nog steeds was de klant nergens te bekennen. Elina probeerde ondertussen het hotel te bellen om te vragen of meneer al gearriveerd was in het hotel, maar we weten niet wat voor hotel het was, maar na 100x gebeld te hebben nam er nog niemand op. Beetje apart voor een hotel lijkt me. Ook de klant zelf nam zijn telefoon niet op. We zijn dus om 20:30 uur met toestemming van Chitra weggegaan bij het vliegveld en weer terug naar mijn appartement gereden. Elina had geen zin meer om met de scooter naar Kirtipur te rijden, dus ik stelde voor dat ze gewoon bij mij bleef slapen. Omdat we het heel gezellig hadden en moe waren gisteravond heb ik ook geen blog meer getypt.