De schilders helpen

Nepal, Kathmandu

Het wordt even een snelle blog want mn computer heeft niet veel stroom meer en het stopcontact is wat verder. Zit nu net lekker ahah.
Vanmorgen stuurde Elina een berichtje dat ze nog wat kleine dingetjes in huis moest doen dus dat ik lopend naar kantoor moest. Geen probleem. In Thamel was de winkelstraat een modderpad. Wanneer ik dus ook mijn spullen neerzet op mijn werkplek zie ik dat ik modder achterlaat op de jawel... net geveegde tapijt. Het kantoor was een puinzooi want de poetsvrouw of poetsman ruimt nooit de spullen op waar ze stonden. Dus de kalenders waren helemaal door elkaar de stoelen stonden midden in de kamer de stekkerdozen ook. Ik opende mijn laptop en liet vrijwel meteen aan Chitra zien wat ik gister in elkaar had geflanst. Hij was er wel heel erg blij mee. Ik kreeg de taak om naar de bank te gaan. Ik vergat dit keer niet mijn identiteitsbewijs. Ik was weer zeer snel aan de beurt. Die vrouw achter de balie zei niks en ik moest 2x tekenen. Ik kreeg 10,000 rupies in mijn handen gedrukt en kon gaan. Dat was schijnbaar geld dat Chitra nodig had want het verdween in eigen broekzak en hij ging weg voor lunch. Ik maakte ondertussen even paar Facebookposts die we binnenkort misschien online zetten. Ondertussen werd er druk geverfd in het gebouw want alle scheuren waren nu gevoegd. Afplakken doen ze niet aan. Ik moest de boel aan de kant ruimen, gordijnen op een of andere manier hooghouden en stoffen. Van werken kwam dus niet veel. Ook het hele pand rook naar verf wat echt niet prettig is.
Elina had mij gestuurd dat ze later zou zijn maar Chitra zei al dat ze niet meer kwam. Ik ben dus alleen gaan lunchen. Na lunch heb ik de boel opgeruimd die de schilders hadden achtergelaten. Ook verven ze niet de hele muur hoor, nee maakt niks uit als er kleurverschil is, dat is vele malen beter dan dat je een voeg ziet.
Na kantoor ben ik weer naar huis gelopen. Boven aangekomen ben ik op bed geploft. Pff lange dag. Ik heb zojuist eten gekookt: worst, wortel en pasta. En mijn plan was om na het eten te bellen met papa omdat het Vaderdag is, maar ook mijn telefoon was bijna leeg. Nu dus maar even wachten totdat ik weer een beetje batterij heb. Misschien even een puzzeltje maken ondertussen of douchen.
Nou even een korte blog maar weer, maar veel is er vandaag eigenlijk ook niet gebeurd.