Al een maand hier

Nepal, Thamel

Ik kan er maar niet aan wennen.. maar 1 dag weekend. Dat vliegt als een malle telkens voorbij dus vandaag moest ik me weer beseffen dat ik niet nog langer kon slapen. Na een ontbijt van bananen en 2 boterhammen met jam heb ik me ingesmeerd met zonnebrandcreme want dat was vandaag erg nodig. Er was namelijk 27 graden voorspelt. Geen jas dus nodig. Ik deed vandaag ook maar een blousje aan zodat ik me niet de hele dag plakkerig zou voelen.
Dus daar ging ik dan met mn zonnebril, petje en in mn blousje met lange broek. Heerlijk dat windje, precies goed.
Op kantoor vandaag weer gezocht naar emailadresssn en alvast de resultaten van mijn enquête bekeken en besproken. Alle tips die ik ook telefonisch, via facebook op via de app heb ontvangen zijn inmiddels ook doorgegeven. Het is trouwens nog steeds mogelijk om de enquête in te vullen en hoe meer het wordt ingevuld hoe beter en betrouwbaarder de resultaten. De link vind je in de blog van 30 maart als ik het goed heb. Anders is t terug te vinden om mijn facebookpagina. Mocht je het helemaal niet vinden laat dan even een reactie hieronder achter dan zal ik hm in de blog van morgen nogmaals vermelden als ik t dan niet vergeet.
Elina was er vandaag niet omdat ze gister iemand op moest halen op het vliegveld maar omdat het zo'n slecht weer was gisteravond mocht het vliegtuig niet landen en werd het vliegverkeer doorgeleid naar india. Daar moeten ze wachten totdat ze weer naar Kathmandu mogen aanvliegen. Elina heeft tot middernacht zitten wachten en heeft dus veel te weinig geslapen.
's Middags wilde ik eens ergens anders gaan lunchen dan de winkels en restaurants waar ik vaker kom. Ik zocht op internet even gauw een restaurant op genaamd Himalayan Java. Wat een koffierestaurantje is maar waar ze ook gewoon smoothies, salades, gebak, broodjes etc. serveren. Dus dat leek me wel een leuke en lekkere plek om te lunchen ondanks ik geen koffie lust. T ligt trouwens maar 3 straatjes van het kantoor. Ik ging daar naar toe. Ik kwam in een straatje wat meer een winkelcentrumpje leek dat omringt was door leuke winkeltjes. Van souvenirwinkels tot een Tibetaanse boekenwinkel. Maar ik vond de Himalayan Java zo snel niet. Ik vond wel een ander leuk restaurantje. Ik bestelde een 'coke' (cola) en een chicken burger. Ja ik had liever ook gewoon een sandwich ofzo maar er stond bijna niks op de kaart alleen burger, spaghetti en tortilla volgens mij. Toen ik had besteld kwam de ober even later terug: 'sorry madam we do not have coke, would you like to have Pepsi?' Kan iemand mij even uitleggen wat het verschil is tussen Pepsi en cola? Pepsi is namelijk cola.
Na 20 minuten wachten en ondertussen al mijn glas leeg, kreeg ik mijn chicken burger. De groenten kreeg ik in een shotglaasje.
Deze burger was niet heel erg lekker, maar dan weet ik ook weer dat ik niet meer ga lunchen daar.
Na betaald te hebben liep ik terug naar het kantoor. Ik was al superlang weggeweest omdat t allemaal zo lang duurde. Ik kwam er trouwens achter dat de Himalayan Java er zowat schuin boven zat dus dat restaurantje ga ik binnenkort maar uitproberen dan. Misschien samen met Elina want zij vind koffie wel heel erg lekker.
Na werktijd ben ik weer naar huis gelopen en heb ik met mama gebeld. Toen mama moest ophangen was t ondertussen ook wel tijd om eten te koken dus vandaag maakte ik frietjes met courgette en kip. Nooit geweten dat frietjes bakken in een pan zo simpel en snel gaat.
Nu lig ik in mijn bed. Ze hebben vandaag mijn kamer weer gepoetst en de lakens vervangen. Zomenteen maar mijn pyjama aandoen, tanden poetsen en dan weer slapen.
Wow ik ben hier vandaag precies een maand, wat zijn de eerste paar weken toch best snel gegaan voor dat ik het weet is het alweer voorbij en kan ik thuis weer mijn vrienden en familie zien. Kan ik weer rundergehakt of frikandellen eten, vleeswaren op mn brood, water uit de kraan drinken, in mijn eigen bed slapen... oost west thuis best!