Naar de sauna?!

Nepal, Bouddhanath Temple

Zoals ik gisteren al typte moest ik vandaag om 9:30 uur op kantoor zijn. We gingen vandaag namelijk op een klein business-tripje. Toen ik om 9:30 uur bij het kantoor aankwam was alleen Chitra er. Ik dacht al dat Elina later zou komen, omdat ze normaal ook later komt. Ze heeft namelijk van te voren (5:30 tot 9:00 uur) school. En ze is erg afhankelijk van het verkeer. Dus de planning was eigenlijk om om 9:30 uur te gaan maar dit werd uiteindelijk 10:30 uur. We gingen lopend naar.... de sauna! De rijdende sauna, namelijk het tourist busje van Chitra. We reden in het hete busje ongeveer 45 minuten over hobbelende wegen naar de Shechen Monastery. Onderweg kwamen we in de file terecht en kwam er een vrachtwagen volgeladen met buffalo's naast ons staan. Chitra zei kijk daar zijn MoMo's hahah! (Buffalovlees zit in MoMo's)
Shechen Monastery is een klooster. We gingen hier naartoe om het programma van Global Exploration voor te leggen en om foto's te maken voor op de website en de reisbeschrijving voor de xplore groep. Toen we daar liepen herkende ik het eerst niet. Mijn zus is hier al eens eerder geweest dus ik kon me nog aantal foto's herinneren. Het Gebedsgebouw was namelijk op de foto's rood en nu wit. Het is nu wit aangezien er door de aardbeving enorme schades zijn ontstaan en ze deze nog steeds aan het herstellen zijn. Dus alle tierelantijntjes gaan de monniken opnieuw erop schilderen. We mochten een kijkje nemen binnen in het gebedshuis. Normaal mag je daar geen foto's maken, maar aangezien ze Chitra goed kennen mocht het dit keer wel.
Daarna liepen we naar het kantoortje, maar Elina en ik waren zo druk aan het praten dat we Chitra kwijt raakte hahah. We liepen dus omhoog terwijl hij daar niet was. Na 2 minuten hadden we hem gevonden. Daar besprak hij het programma met een vrouw. Daarna liepen we naar "het hotel" van Shechen Monastery. Ook daar lichte Chitra toe dat er 45 studenten zouden komen. Tot slot hebben we een koud drankje genuttigd in de prachtige tuin van het klooster.
We gingen weg bij de Shechen Monastery en vervolgde onze weg lopend naar de Bouddhanath Temple. Deze stupa staat op de UNESCO werelderfgoedlijst en is tevens de grootste stupa van Nepal. Bovenop de vierkante toren staat een piramide van 13 treden, dat de weg naar verlichting symboliseert. Om deze stupa te bezoeken moeten buitenlanders 250 rupies betalen. Maar vandaag was my Lucky day, want er zat niemand in dat hokje waardoor ik vandaag gratis de stupa mocht aanschouwen! Na een rondje om de stupa te hebben gelopen en aantal foto's te hebben gemaakt, gingen we terug naar de sauna.
Vanaf de Shechen Monastery zijn we dus weer in dat snikhete busje terug over die hobbelende wegen, naar het kantoor gegaan. Daar hebben we onze werkdag verder afgemaakt.
Als lunch zijn Elina en ik weer even verderop in de straat gaan lunchen. Ik had weer tomatensoep en Elina een noedelsoep.
Om 17 uur gingen Elina en ik weer lopend naar huis. Zij zou weer bij de BigMart (supermarkt) worden opgehaald door Shicir.
En nu ben ik eigenlijk meteen aan de slag gegaan met de blog. Zomenteen even mijn social media nog bijwerken voordat ik weer eten ga koken.

Enne flink bezweet? Maar wel mooi beloond zeg wat een ervaring. Dat je nog dingen herkend van foto's van Elsemarie, bijzonder zeg! Mooie foto's.

Will 2017-03-21 13:35:04

Deze tempel ligt midden in een stad dus ik hoefde dit keer geen berg te beklimmen. Wel was ik bezweet van het snikhete busje haha.

readandtravel 2017-03-21 14:21:36

Hi Marjolein, Volgens mij zijn wij daar ook geweest, de foto's zien er voor mij bekend uit.