Afscheidstaart op kantoor

Nepal, Kathmandu

Hallo!
Toch wat later dan dat ik in de vorige blog had beloofd.
Op deze dag kwam Elina me weer ophalen bij de hoofdweg. We gingen direct naar kantoor. Daar gingen we vrijwel meteen naar HotBread om een taart uit te zoeken. Ik wilde graag vandaag al een beetje afscheid nemen, zodat alle cadeaus al uit mijn appartement zijn (dan heb ik iets meer overzicht van wat ik moet inpakken), maar ook omdat een taart voor 3-4 personen erg veel is, dan kunnen we er meerdere dagen van genieten. Het is namelijk de laatste week op kantoor, daarna nog een weekje met Global Exploration mee. Bij HotBread hadden ze wel taarten maar Elina wilde graag een oreotaart, die ze normaal hebben. We gingen nog naar andere bakkerijtjes maar die hadden alleen gebakjes of geen lekkere taarten dus hebben we uiteindelijk toch maar bij HotBread een taart gekocht. Elina wilde nog een donut dus die heb ik ook maar meteen voor haar betaald.
Terug op kantoor hebben Elina en ik de tafel gedekt. Ik had cola meegenomen die Anusha en Bidhan in mijn appartement hadden achter gelaten ( ik denk dat het 1.5 liter was) en ik had plastic bordjes die ik had gekocht voor het feest, maar uiteindelijk kwam er niemand behalve Anusha en Bidhan. Op kantoor hadden we nog 2 plastic vorkjes en een lepel.
Ik vroeg of Chitra kon komen. Het duurde even voordat hij kwam en Elina werd ondertussen een beetje hongerig. Toen Chitra kwam vroeg hij of het mijn verjaardag was. Nee, ik heb de taart meegebracht om jullie te bedanken. Op de taart had ik "Thank you, Evergreen Tours" laten schrijven. We aten taart, dronken cola en ik gaf hen de cadeaus. Voor Elina had ik nagellak, lipstift, een mok, klompensleutelhanger, stroopwafels en een usb-stick in de vorm van een lipstift. Voor Chitra had ik een mok, ook de klompjes en stroopwafels. De taart was ook meer voor Chitra bedoeld.
Het was vroeg maar ja Elina en ik konden niet wachten met taart eten haha.
Na de taart hebben Elina en ik nog gewerkt (ik weet niet meer precies wat we hebben gedaan).
Elina voelde zich nogal moe en heeft toen mijn noedels opgegeten met heel veel spicyspul zodat ze een beetje wakker zou worden. Ik had die noedels paar dagen geleden naar kantoor gebracht omdat ik geen kookpan meer heb in mijn appartement.
Als lunch heb ik haar donut opgegeten haha.
Gyan kwam nog langs toen Elina naar de bank was. Ze bleef heel lang weg, wat mij wel wat zorgen maakte want ze moest om 16:00 uur naar het vliegveld. Maar ze was op tijd terug en vertelde me dat ze nog geen informatie van Chitra had gekregen over de klant. We moeten namelijk weten welke vlucht, hoe laat die aankomt en waar de klant moet worden afgezet. Dan moeten we kijken waar het hotel zich bevindt, moeten we een telefoonnummer noteren en een transfer bellen.
Elina kreeg uiteindelijk de informatie en toen heb ik haar even snel een papiertje gemaakt met de naam van de klant. Ook heb ik even voor haar opgezocht waar het hotel zich bevond.
Elina had niet zo'n zin om te gaan, ze had bovendien last van haar bovenbeen en hoopte dus maar dat de klant snel arriveerde. Het was bijna 17 uur toen ik twijfelde of ik alleen naar huis zou gaan of dat ik zou wachten op Elina. Ik had haar maar even een sms'je gestuurd en gevraagd of ze nog op het vliegveld was. Want als ze daar nog zou zijn kon het nog lang gaan duren. Net nadat ik het sms'je had verstuurd stond Elina al naast me. We gingen samen naar huis, ze zette me nog af bij de supermarkt want ik wilde voor de laatste 2 dagen wel nog groenten en fruit eten.
In mijn appartement heb ik nog even een douche genomen, heb ik nog wat kleren gewassen en heb ik mijn koffer al een beetje ingepakt.
Ik zeg t nogmaals, het is heel raar om je koffer in te pakken. Normaal pak je je koffer in om op vakantie te gaan of van vakantie terug te komen, maar nu pak ik mijn koffer in om mijn normale leven achter te laten en mijn normale leven in Nederland weer voort te zetten.

Hoi Marjolein, e.a., Wat fijn om te lezen dat je zo je draai heb weten te vinden en dat het je zoveel heeft gebracht deze stage. Ik voel met je mee wat je deze laatste dagen aan ervaringen en indrukken overdenkt. Maar geniet vooral van de mooie momenten deze laatste dagen, uren, minuten. Berg ze op in de hart en koester het. Als ouder ben ik enorm trots op je dat je deze uitdaging op jou leeftijd bent aangegaan! Chapeau! Dank je wel Chitra, Elina, Tara, Gyan, Ragu, Anuscha, Bidhan en alle anderen om Marjolein deze stage te begeleiden, met warmte te ontvangen en `haar ervaringen / ontwikkelingen te verrijken.