2 restaurantjes voor lunch

Nepal, Kathmandu

Om 8 uur ging de wekker, maar tjee ik had echt het gevoel dat het weekend was. Ik kleedde me aan, deed de afwas en at mijn boterham aardbeienjam. Ik was klaar en had nog geen berichtje van Elina ontvangen ik had haar even gebeld en ze zei dat ze er binnen een kwartiertje zou zijn. Ze stond al op het punt om weg te gaan dus het zou best kunnen dat ze er al over een 15 minuten kon zijn. Ik pakte mijn tas na 10 minuten en liep naar de hoofdweg. Daar heb ik nog zeker een kwartier staan wachten. Elina kwam aanrijden en zei meteen dat we naar de Rastra Bank moesten. Dat is de bank die wat verder weg ligt. Bij die bank moet je je legitimatie laten zien en dan krijg je een entreebewijs die je om moet hangen. Elina en ik kunnen altijd samen naar binnen dus hoeft alleen Elina haar legitimatie te laten zien. Nadat je een entreebewijs hebt moet je iets verder doorrijden om bij het hoofdgebouw te parkeren en naar binnen te gaan. Het entreebewijs krijg je namelijk bij de poort. Ik kon dat kleine stukje ook wel lopen. Ondertussen parkeerde Elina haar scooter. Binnen in het kantoortje was het weer druk. Daar moest tussen de rotzooi eerst nog naar onze papieren worden gezocht. Daarna heeft een vrouw onze gegevens ingevuld en kregen wij inloggegevens. Nadat het gelukt was gingen we weer naar buiten. Elina liep bijna naar de verkeerde scooter, wat hetzelfde model is als die van haar. Ik moest van Elina het entreebewijs inleveren en haar identiteitsbewijs ophalen. Die man gaf het identiteitsbewijs, maar vond het een beetje raar dat de foto niet overeen kwam met mij, ik wees naar Elina en kon het meenemen.
Samen gingen we naar kantoor. Daar kreeg ik kleine taakjes van Chitra. Nadat Chitra terug was van lunch was Anusha ook op kantoor om haar visa voor Duitsland te regelen.
Nu konden wij gaan lunchen. Chitra had een klant en voor we weg gingen vroeg ik of ze een dropje wilde proberen. Ik heb haar gewaarschuwd dat de meesten het niet lekker vinden maar ze wilde het toch wel proberen. Ik weet uiteindelijk niet of ze het lekker vond, want wij gingen op dat moment weg. Elina en ik gingen vandaag eerst een oreomilkshake drinken bij Himalayan Java. Jezus, ik wist dat die shakes duur waren, maar zo duur!! Het was mijn beurt om te betalen. Ach voor een keertje mag dit weer eens. We hoefden allebei geen sandwich, daar hadden we niet zo'n zin in en tja we weten dat dit westers tentje ook wel te westers qua prijs is. We gingen naar een ander restaurantje, waar we onder een afdakje aten, want de zon was nogal fel vandaag. Ik besloot om geen drinken te nemen en Elina ook niet. Dit restaurantje was eigenlijk niet zo geschikt om te lunchen want de menukaart bestond vooral uit avondeten. Uiteindelijk bestelde ik een sandwich chicken en Elina een spaghetti. We hebben gedeeld maar het was voor ons beide wel echt veel. Ik heb afgerekend en we zijn snel weer terug naar kantoor gegaan, want anders zou Chitra gaan bellen waar we bleven.
Op kantoor bleek dat Anusha hele erge honger had. Op het moment dat wij gingen eten had Anusha zojuist geluncht met Chitra. Omdat Anusha niet zo goed is in navigatie en omdat alles in de jaren dat ze hier niet woonde zo veranderd is, wist ze niet waar ze naartoe moest. Ik heb haar toen even gebracht naar het chowminrestaurantje. In het voorste gedeelte zat het vol dus we moesten naar achteren lopen. Hey, daar zat Chitra met Gyan. Ik heb Anusha toen daar achter gelaten omdat ik eigenlijk niet zo'n behoefte had om daar bij te zitten en te eten want ik had zojuist al lunch op. Ook kon ik mijn tijd wel even besteden aan mijn stageverslag.
Na kantoortijd heeft Elina me weer afgezet. We zijn via een andere weg gegaan dan normaal omdat het bij kantoor in de straat al vast stond.
In mijn appartement weer even bijgekomen van de werkdag en een avondmaaltijd bereid. Ik at vandaag pasta, sperziebonen en worstjes.
Nu denk ik dat ik zo nog even wat aan mijn stageverslag ga doen, maar niet lang want ik ben best wel moe. Het is nu 20:10 uur en ik denk dat ik om 22:00 uur wil gaan slapen. Ook wil ik nog even snel onder de douche.