Vervelend persoon die naast me blijft lopen

Nepal, Kathmandu

Allowa!
Vanmorgen toen ik wakker werd om 8 uur wilde ik liever nog doorslapen. Normaal kan dat want ik heb dan superveel tijd voordat ik naar kantoor moet, maar vandaag zou Elina mij eerder komen ophalen, want we zouden naar de Department of Immigration gaan.
Om 9:30 uur stuurde Elina een berichtje dat ze er over ongeveer 15 tot 20 minuutjes zou zijn. 9:30 uur, dat was later dan ik gedacht had. Ik besloot weer om 9:45 uur te vertrekken want meestal doet Elina er 20 minuten over. Ik ging naar buiten en kwam daar Dev tegen op de trap. Hij zei dat hij 10 minuten buiten op me heeft staan wachten en dat hij geprobeerd heeft te bellen. Ik heb geen telefoon gehoord terwijl hij op geluid staat. Hij vertelde me ook dat Elina met Gamvirta naar het ziekenhuis was en dat hij met mij naar de Department of Immigration zou gaan. Oké geen probleem. Ik moest wel nog even naar de ATM, want daar was ik gister niet heen geweest. Bewust niet, want ik wilde niet met mega veel geld over straat lopen. Ik weet ook niet eens hoeveel het verlengen van een visum precies gaat kosten.
We reden dus eerst naar de ATM en daar pinde ik even. Daarna reden we door. Ik dacht even dat Dev weer naar de Tourism Board ging want we reden daar heen. Ik vroeg hem zo of hij naar de Tourism Board reed, maar hij zei gelukkig dat we ergens anders moesten zijn. De Department of Immigration was daar best wel dichtbij. Bij de Department of Immigration aangekomen zag het er rustig uit. Dev zette zijn motor stil. Even schoot er iets door me heen... ik vroeg Dev of het vandaag 10 mei was. Hij wist het niet dus ik keek op mijn telefoon. Ja 10 mei. SHIT! Ik had op de kalender van het kantoor gezien dat deze datum rood gekleurd was (ten opzichte van de zwarte dagen). Dat betekend dat alle overheidsinstanties dan een vrije dag hebben.... Daar stonden we dan. Binnen heeft Dev even met Elina gebeld. Ik zag op een muur wat je allemaal bij moest hebben en even schrok ik weer. Er stond namelijk dat je naast je paspoort, die ik bij me had, ook een "receipt of online application" bij je moest hebben. Oh ja ook wel logisch... Nouja nu ik toch niet terecht kon is dat toch niet zo erg, de volgende keer wel meenemen. Ik had ook nog even kort met Elina gebeld, ze vroeg of ik zin had om naar kantoor te komen. Nouja ik voelde me supermoe dus zin kon ik het niet noemen, maar natuurlijk heb ik geen andere keus. Ze zei dat ik dan maar naar kantoor moest komen en dat zij er binnen een uurtje zou zijn. Na kantoortijd zouden we dan gaan paintballen met paar vrienden.
Dev had nog geen lunch gehad dus die had hele erge honger. We hebben onder de Department of Immigration in een restaurantje gezeten. Ik had niet eens gezien dat daar een restaurant zat, want het was in de parkeergarage, haha. Dev heeft daar rijst met kip, spinazie en aardappelen gegeten. Ik had geen honger want ik had zojuist een ontbijt op. Dorst had ik ook niet, want ik had bijna een liter water gedronken bij mijn ontbijt.
Toen Dev bijna klaar was met eten werden we weer gebeld door Elina. Ze vroeg waar we waren. Ze was inmiddels al op kantoor gearriveerd en vond het raar dat we er nog niet waren. Nadat Dev had afgerekend zijn we naar kantoor gegaan. Daar was Elina met Gamvirta.
Ik heb vandaag geprobeerd om aan mijn stageverslag te werken, maar dat ging niet zo heel goed. Het internet was mega traag en daardoor kreeg ik geen websites geladen en naast dat Dev en Gamvirta in kantoor waren kwam er nog een vriendin van Elina, dus dat werd een drukke boel. Dev en die vriendin gingen weg toen Gyan weer langs kwam. Door hem kon ik ook niet verder werken want het was nog niet eens twee minuten stil of hij riep al Mari. Ik moest ook met een vriend van hem gaan bellen, terwijl ik die helemaal niet ken. Wat moet je dan in godsnaam zeggen? Die man dacht ook van wie is dit? Dus ben ik na een paar woorden weggelopen.
Toen hij weg was zijn Gamvirta, Elina en ik gaan lunchen bij de pizza hut. Omdat 3 personen op een scooter niet toegestaan is, zijn we lopend daar heen gegaan. Het was vandaag veel warmer dan ik had gedacht. Ik dacht dat het weer zou gaan regenen. Bij de pizza hut aangekomen bestelde ik een kleine pizza met kip en maïs en Gamvirta en Elina die deelde samen een medium pizza met chili, heel veel kaas en kip. Toen we weggingen hebben Elina en ik de bel geluid.
We zijn toen weer terug gelopen naar kantoor. Elina belde Chitra of we mochten gaan, want Chitra wist ook dat er vandaag niet veel te doen was op kantoor, hij zei dat we mochten gaan en zijn toen om 15:40 uur naar huis gegaan. Elina en Gamvirta gingen met de scooter naar huis en ik lopend. Waarom we niet meer gingen paintballen weet ik ook niet... Ik had eigenlijk niet zo'n zin om te lopen, omdat ik al de hele dag moe was, warm had en ook een beetje koppijn had, maar ach achteraf vond ik het toch wel lekker. Onderweg zag ik in mijn ooghoek iemand rechts naast mij lopen, die nogal vervelend het zelfde tempo aanhield. Als je komt inhalen, haal dan gewoon in en ga dan niet opeens langzamer lopen. Op een gegeven moment moesten we langs auto's waardoor je achter elkaar moest, omdat je er anders niet langs zou komen. Dus ik dacht ik wacht wel even dan kan die gast voor, want dan kan die lekker doorlopen en dan heb ik ook geen enge gast achter me die eventueel mijn bezittingen eruit kan pakken. Maar wat er toen gebeurde... Die persoon stopte ook plots naast me. Dus ik keek om, om te zien waarom die vent zo raar deed en toen bleek het Shicir te zijn.. haha. Ik had nog even met hem gepraat. Hij was langsgekomen op kantoor om met ons te gaan lunchen, maar toen waren wij naar de pizza hut. Hij moest ergens in een bedrijf zijn dus ik liep verder naar huis en hij ging daar naar binnen.
In mijn appartement aangekomen vond ik het wel fijn dat ik vandaag eerder thuis was. Nu kan ik vanavond ook lekker vroeg naar bed. Ik heb even op mijn laptop gekeken naar dat online application form voor de verlenging van mijn visum. Daar moet ik aantal dingen voor invullen, maar ik kwam er niet helemaal uit, dus ik doe dat morgen op kantoor samen invullen met Elina dan kunnen we hem ook meteen printen. Ik hoop trouwens ook dat Elina weet hoe je moet scannen want er stond in dat formulier ook dat je een kopie van je paspoort moest hebben terwijl bij de Department of Immigration stond dat alleen een kopie nodig is als je kind jonger dan 10 jaar is. Dus ik ga dat maar gewoon even voor de zekerheid doen.
Als avondeten... ik denk dat ik vanavond gewoon een simpele hap ga maken of gewoon een boterham ga eten, want ik heb vanmiddag een warme lunch gehad waardoor ik nu eigenlijk geen honger meer heb.
Verder ga ik mijn Nepalfoto's op een goede volgorde zetten want sommige foto's staan helemaal verkeerd, waar ik, als best wel perfectionistisch typetje, niet echt tegen kan. En ik ga even een douche nemen vandaag.
Dus gewoon even rustig aan.