Dubbel feest! 🎉

Nepal, Kathmandu

Vandaag is het Koningsdag! De koning viert zijn 50ste verjaardag in Tilburg.
Dat was niet het enige feestje vandaag. Toen ik wakker werd en mijn Facebook checkte kwam ik erachter dat Chitra vandaag jarig was. Ik had dat laatst een opgezocht voor Elina wanneer hij jarig was maar had het verkeerd genoteerd dus eigenlijk dacht ik dat hij morgen pas jarig was.
Elina en ik zouden t kantoor dan versieren maar dat is vandaag ook niet gebeurd.
Vannochtend weer naar de hoofdweg gelopen. Het meisje van laatst was daar weer aan t wachten met een vriendin van haar. Ik heb even gedag gezegt en heel even gepraat. Zij werd weer veel eerder opgepikt. Toen t al 10 uur was geweest had ik even naar Elina gebeld waar ze was. Ze was er bijna zei ze en dat was ook zo. Vandaag had ik een lange jurk en slippers aan. Met mn jurk op de scooter was vandaag geen probleem maar mn slippers die wilde ik liever niet midden op de weg kwijtraken dus ging ik maar op blote voeten achterop.
Op kantoor aangekomen was Chitra er niet, maar hij was er duidelijk wel al geweest want de lamp was nog aan.
Elina en ik hadden vandaag niet echt iets van werk te doen. Ik heb maar ondertussen aan mn stageverslag gewerkt terwijl zij nog even zaken regelde voor een klant die morgen van t vliegveld moet worden gehaald. Eerst zou Elina die klant moeten ophalen maar nu doet iemand anders dat.
Toen Chitra weer terug was hebben we gezongen en zijn Elina en ik even naar de bank gegaan. Vandaag had ik de verkeerde counter voorspelt. Die vrouw deed ook nog een beetje moeilijk, maar hielp ons uiteindelijk wel.
's Middags kwam weer een vriend van Chitra terwijl en gingen ze samen thee drinken. Chitra zei dat hij Elina zou bellen waar we vanmiddag een verjaardagslunch zouden hebben.
Niet veel later kwam alleen die man terug en belde chitra waar we naartoe moesten komen. We sloten alles af en ik ging bij Elina achterop de scooter, weer zonder slippers. Die man ging op zijn motor en reed voorop omdat die waarschijnlijk de weg wist. Ofja dat dacht hij. We reden ergens naartoe en keerde. Hij ging bellen en uiteindelijk kwamen we bij Nilgiri thakali, zoals het restaurant heette. Het zag er best luxe uit. Hij had naast ons 3 nog 4 andere vrienden uitgenodigd om te komen eten. Ondanks dat het voor mij als een Chinese film zonder ondertiteling was, hing er een gezellige sfeer. We dronken rode wijn, cola en water en aten chicken dalbhat. Ofja ze vroegen aan mij wil je chicken dalbhat tjah wat kon ik anders nemen? Na de dalbhat had ieder doorgegeven wat voor soort ijs hij/zij wilde. Na 5 minuten bleek dat ze niet eens ijs hadden haha.
We gaven trouwens een kaart aan Chitra die we allemaal moesten ondertekenen.
Na het eten gingen we weer terug naar kantoor en had Chitra schijnbaar ijs gekocht onderweg. Lekker!
Kantoortijd zat er toen bijna op. Ik vroeg Chitra hoe oud hij nou eigenlijk was geworden en vertelde me dat hij 50 jaar is geworden. Toeval!
Elina en ik zijn toen naar huis gegaan. Elina had me vandaag bij mijn appartement afgezet!👌
Ik heb nog even gebeld met mijn ouders en heb mijn voeten gewassen want die waren echt heel vies geworden van de straat elke keer als ik van of op de scooter stapte.
Nu is t weer tijd om eten te koken ik ga denk ik pasta maken.
Straks nog even aan mijn stageverslag werken en een douche nemen.
Morgen is het alweer vrijdag. Volgende week, 4 mei, is Elina haar verlovingsfeest of in ieder geval een van de ceremonies waarbij familie en vrienden van Dev naar Elina haar ouders huis komen om haar kado's te overhandigen. Dev is daarbij niet uitgenodigd. Elina zegt dat ze nog een druk weekend tegemoet gaat wat ze moet nog veel kopen. Zo ook vandaag zei ze.
Omdat haar ouders op 3 uur rijden wonen en haar ouders willen dat ze eerder komt, hebben wij paar dagen vrij.