Verlovingsfeest

Nepal, Hetauda

Gisteravond om 23 uur gingen we nog groentes snijden voor vandaag. Op een gegeven moment was ik toch wel moe en besloot naar bed te gaan. Niet veel later kwamen de anderen ook.
Vanochtend rond 8 uur werd ik wakker. Ofnouja ik werd weer om 5 uur wakker van de wekker van Elina die vervolgens nog zeker n half uur heeft blijven rammelen.
Om 8 uur waren er al best veel mensen in huis om eten klaar te maken. Zo werd vlees gesnedwn en door de gehaktmolen gedaan. Als ontbijt had ik vandaag brood met chocopasta. Na mijn ontbijt heb ik meegeholpen met het schoonmaken van het huis met een roe.
Shanta heeft mijn make-up gedaan. Ik zei haar dat ze niet te donker moest doen omdat ik al zo'n lichte huid heb. Ze koos dus voor een rood-roze kleur voor op mn oogleden. Daarna pakte ze de eyeliner. Met als resultaat... dat mijn hele oogleden zwart zijn gekleurd. Ik lijk nu op een heavy metal fan.
Mijn haar heeft ze ook gedaan. Ze heeft de zijkanten naar achter gebracht en opgestoken.
Elina, Shanta en Gamvirta hebben ondertussen ook hun make-up opgedaan en zich eigen aangekleed. Ze vonden dat ik mijn eigen jurk aan moest doen dus dat heb ik toen gedaan.
Tegen het middaguur kwam een 4x4 aan met allemaal familie van Dev. Dev mag op dit feest niet komen, maar hij en zijn dove zus hebben alles meegekregen door facetime. Ze kwamen in mooie kleding en met heel veel eten en cadeaus.
De honden hebben we naar boven gebracht omdat een klein meisje daar bang voor was.
We kregen eerst een welkomsdrankje en toen gingen we allemaal naar binnen. De cadeaus werden daar uitgestalt en elina zat daar middenin.
Elina moest voor haar cadeaus bidden dat ze dankbaar is. Iedereen kreeg een ticca en daarna kregen we een pannenkoekje van rijst en bonen. Een gefrituurd ei en een visje. Daarbij kreeg ik local wine maar deze was echt heel heavy.
's Middags gingen de gasten van Devs kant weer naar huis en ook Shanta en Gamvirta. Toen kregen wij nog lunch.
Ik mocht niet bij de andere gasten eten waarom was mij niet echt duidelijk dus ik zou na hen gaan eten. Elina en ik hebben dus in de slaapkamer gewacht. Totdat opeens de zus van Elina met eten aankwam en zij, haar moeder en een vriendin erbij kwamen zitten.
Na het eten zijn we met de scooter en motors naar het bos gegaan om fotos te maken. T was wel koud want t had va daag ook gehagelt, flinke stenen kwamen uit de lucht vallen. Dat vonden sommige toch wel erg leuk. Vooral ijs in je t-shirt stoppen.
Ik heb nog taart gegeten en zit nu lekker buiten. Nu niet veel muggen te zien maar ik zit nu ook liever buiten omdat binnen weer vieze dikke beesten zitten.

Elina ziet er wel heel mooi uit. Ik ben wel heel benieuwd naar Dev zijn kostuum.