De terug reis

Nederland, Haarlem

Vanmorgen om half 8 ging de wekker, helaas we moeten weer vertrekken.
Nog een laatste ontbijtje, de laatste spullen opruimen en dan om 9.45 vertrekken we.
De km stand tot nu toe is 2187km

We gaan nog een tussenstop maken in Arromanche om nog een laatste stukje D-Day strand te bekijken.

11.33 zijn we in Arromanche en gaan we naar het strand.
We halen eerst een lekkere croissant, en die eten we op op een muur/wal, met onze voetjes nog net niet in de zee.
We zien de betonnenblokken al goed liggen in de zee, deze werden gebruikt als kunstmatige haven op D-Day.
We lopen wat door het dorpje, eigenlijk stelt het dorpje verder niet heel veel voor, er is een modern museum, maar die slaan we over, ook is er een 360 ° bioscoop, waar een korte film draait over D-Day.
Deze doen we wel, en maakt nog weer een stukje duidelijker…
Wat is er op deze stranden gevochten zeg, door mensen die niet eens uit Europa komen.

We eten nog een redelijk lekker broodje… het zou een soort en met van hotdog zijn, maar de worst was nog helemaal koud, bij het weggaan stootte ik ook nog eens ontzettend mijn hoofd, heeft behoorlijk lang pijn gedaan.

Om 14.30 uur rijden we op weg naar huis, de eerste 2 uur rijdt Marc, en dan neem ik het even over, het begint eigenlijk best goed, al zeg ik het zelf, vind het nog steeds wel wat eng, maar doe het toch maar, maar dan gaat het fout, we gaan een vrij steile weg op, en ik moet terug schakelen, wat niet meteen lukt, waardoor er iets gebeurd en ik helemaal niet meer kan schakelen.
Ik raak in paniek, en merk ook dat de koppeling niet meer terug op komt, en ik kan het gas induwen wat ik wil, maar er gebeurt niks…
Ik weet de auto op de vluchtstrook te krijgen, maar ben wel volledig in paniek.
Ik kom even bij, en Marc krijgt de koppeling weer terug, dus hup weer proberen, maar ook nu met het wegrijden, blijft de koppeling hangen, en gaat stinken… gelukkig kan ik zo weer de vluchtstrook op, maar ben dan echt volledig in paniek.
Ik wil ook absoluut niet meer rijden.
We laten de koppeling wat koelen, en Marc rijdt zonder problemen weg… dus wat er nou aan de hand was geen idee.
De kids reageren super lief, troosten mij en zeggen dat ik er niks aan kan doen.
Bij de eerst volgende parkeerplaats stoppen we om even echt bij te komen, en Tess trakteert ons op een ijsje.
Ik voel me een mislukkeling, maar spreek met Marc af, dat hij nog rijdt tot in België en dan neem ik het over, om meteen over mijn angst heen te komen.

We tanken nog even in België 36,06 liter voor €67,97, er staat nu voor vandaag 585,50km op de teller.

We stoppen om een uur of 9 om te eten, maar inmiddels is het gaan plenzen, en durf ik echt niet de auto te pakken.
Hopelijk gaat het lukken als we de trekhaak koffer terug brengen, om dan weer een stukje te rijden.

We zijn rond half 12 thuis, en in een no-time is de auto opgeruimd, en zijn al de meeste spullen ook opgeruimd.
De kids hebben super mee gewerkt.
Binnen anderhalf uur al zo goed als klaar en liggen we nu allemaal in bed.

We hebben vandaag totaal 866km gereden.

Morgen voeg ik nog even toe hoeveel we deze hele vakantie hebben gereden.

Al met al hebben we een super vakantie gehad, London was echt super, en Frankrijk was qua weer iet wat jammer, zeker de laatste 3 dagen, de camping was oké ( stil, voor ons iets te weinig gezelligheid, maar of dat kwam omdat we zo laat vakantie hadden, of dat dat de camping was, het sanitair was iets wat slecht, vaak geen wc papier, en te weinig wc’s voor de mensen die er waren) maar verder hebben we zo veel toffe dingen gezien en gedaan… we hebben echt genoten, van elkaar, de kids, de humor van de kids en van alles wat we gedaan hebben!