Dag 5/parijs

Frankrijk, Pommeuse

Vanmorgen redelijk op tijd uit bed, en snel aankleden en ontbijten. Nou ja dat ontbijten werd meer een cracker uit de hand tijdens het aankleden, maar we hebben de trein van 9.45 uur gehaald!
Om 11 uur begonnen aan onze wandeling door Parijs. Ik had een wandeling gevonden die door het centrum ging en ons dingen zou laten zien die we nog niet eerder hadden gezien.
Het begon meteen al goed met een mooie fontein. Door naar de Notre Dam. Deze keer zijn we niet binnen geweest, het was erg druk, en we moesten nog een heel stuk.
Via een indrukwekkend ziekenhuis ( het gebouw dan) weer verder met de wandeling via i’le de cite, naar pont Neuf naar het Louvre en via place de Concorde eigenlijk nog verder, maar daar zijn we afgehaakt. Het was inmiddels half 4 en we wilde nog naar de Champs de Lysee, en ook niet te laat op de camping terug komen.
Vanaf de Place de Concorde konden we rechtdoor naar de Champ de Lysee. Deze helemaal op en afgelopen, 1 winkel die Jamie wilde zien kwamen we niet tegen dus nog even zoeken... en jawoord, deze was verhuisd naar een zijstraat.
Vandaaruit maar weer op naar Gare de L’est.
De metro die we moesten hebben ging via de winkel La Fayette. Marc wilde daar eigenlijk nog wel heen, dus ja als we daar dan toch moeten overstappen, dan maar even kijken naar de mooie grote koepel en het uitzicht.
Daarna dan toch maar naar het station.
We hebben nog even gegeten bij the burger King en toen weer een uur in de trein terug.
Om half 10 weer op de camping.
Het was een mooie, koude, winderige en als de zon er was warme dag. We hebben veel gezien wat we nog nooit gezien hadden. De meest toeristische dingen hebben we dit keer niet gedaan, maar ook dat is niet erg.

Wel ook nog een heerlijke crêpe gegeten in de wijk les Halles.

Nu kou kleumen, neetoor, gaan zo lekker binnen zitten met de kachel aan 😉, maar het wordt wel een koude nacht.