Laatste dag Leer

Duitsland, Weener

Na een goede nacht slaap, werden we vanmorgen even voor 7 uur wakker door het eerste aapje van Tess.
Was een mooie tijd, want we moesten om half 9 bij de slaaplocatie zijn om de spullen in te laden en naar de speelhal van vandaag.

De meiden zaten nog lekker te ontbijten, dus daar maar even gewacht, en toen snel inladen en gaan.
Echt heel spannend was het niet want de finale was al zeker, dus de wedstrijdjes die zouden komen, waren een soort van “ff doen”
Tess had nog wel een emo momentje, want ze vond nog steeds niet dat als ze kampioen zouden worden, dat ze daar dan bij zou horen.
We hebben nogmaals geprobeerd uit te leggen dat dat helemaal niet waar was en dat ze er echt wel bij hoort.

Nou ja de eerste wedstrijd was een eitje..Marc was trouwens naar Jamie zijn wedstrijd gegaan, want die moest gelijk met Tess spelen. Dit was een heel spannende game, die Jamie zijn team helaas verloren had.

Toen Tess haar eerste wedstrijd gespeeld had, bleek dat de tegenstanders van de volgende game met veel blessures zaten…. of ze dan eventueel met hun andere team mochten mixen, geen probleem want het was ook al zeker dat we tegen hun ook de finale zouden spelen.
Daarna kwamen ze ermee dat ze de finale niet tegen ons wilde spelen, want hun teams zaten er helemaal doorheen🫢

Nou ja, dan niet, wij moesten dan maar met 50 punten verschil van hun winnen, want dan zouden we tegen Groningen ( een heel leuk team, waar ze gisteren ook al tegen gespeeld hadden) de finale moeten spelen.
Dus daar gingen we dan voor.
Tess had aan Kiki gevraagd,als er een mogelijkheid was, of ze dan misschien de laatste minuut er dan toch nog misschien in mocht.
Nou bij bijna 50 punten verschil, kwam ze er toch nog even in.
Wat een blijdschap op dat hele koppie, en ook de bank en de supports, Jamie zijn team was er,waren super blij dat ze er in kwam!
Eigenlijk werd er meteen daarna gescoord door ons, en floot de scheidsrechter af.
Dus het was kort, maar ze heeft in het veld gestaan 😝.

Toen weer even heerlijk in de zon gezeten, want we hoefde vandaag niet van locatie naar locatie dus dat was wel heel chill.

Toen kwam het bericht dat de tegenstander niet goed gerekend had, en we toch tegen hun moesten in de finale.
Een flinke domper voor de meiden van Groningen, maar de meiden van freibeuters wilde echt niet spelen want ze zaten er helemaal doorheen….
Dus er is iets met de stand gesjoemeld, en we konden dan toch de finale spelen tegen Groningen!

Dit was echt een leuke game, dit omdat de meiden van Groningen echt leuk speelde terwijl ze wisten dat ze het niet zouden halen.
Kiki had nog een play bedacht dat als het moment er was, Tess er toch ook nog even in kwam en misschien ook nog zou kunnen scoren….
En dat is gelukt, wel is waar in de laatste seconde, maar ze scoorde…..
Iedereen helemaal uit hun dak, zo mooi om die meiden als team zo te zien!

En toen waren ze kampioen!!!! Ongeslagen en het beste puntenklassement van alle Nederlandse teams van dit toernooi.

De prijs uitreiking was erg karig, maar ja wel weer een beker erbij.

Iedereen ging naar huis, maar wij zijn nog even bij Jamie zijn laatste game gaan kijken.
Deze verloren ze helaas ook..

Hoewel het toernooi vrijdag niet zo leuk en chill starte, hebben we een erg leuk, en zonnig en goed weekend gehad.

We hebben onderweg nog wat gegeten, en waren om ongeveer 20.00 uur thuis.
Nu net alles opgeruimd, tess gedoucht en die ligt in bed. 21.00 uur.