London sightseeing day 2

Verenigd Koninkrijk, England

Vanmorgen wel weer op tijd op, want er staat weer een dagje London op de planning.
We gaan deze keer met de auto naar de parkeerplaats bij de kabelbaan, en we pakken van daaruit de metro.
Dit scheelt een hoop in trein kosten, en qua tijd is het ongeveer het zelfde.

Als we hier wegrijden krijgen we berichtjes op de telefoon dat het gaat regen.. nou dat klopte ook, dat we bij de parkeerplaats aan kwamen begon het inderdaad te regenen.
Op weg naar het metrostation kwamen langs de O2 arena, en Marc wilde wel even binnen kijken, dus ach ja het regent toch, we hadden ook gezien dat er een outlet in zat, dus die pakte we gewoon even mee.

We besluiten ook om vanaf hier niet de metro maar de dubbeldek bus te nemen naar het centrum.
Een erg leuke ervaring, maar de bus deed er erg lang over, en omdat het inmiddels droog was, besloten we om onze planning maar weer eens te wijzigen ( Zoals Jamie al zei: de planning bij ons veranderd zo vaak, die is geen twee uur hetzelfde 😝)
We zouden met de bus naar Russel square gaan en daar de metro naar Harrods nemen, dat het regende… maar nu gaan we er bij Elephant castle uit de bus en we nemen daar vandaan de metro naar de London Bridge.

We moeten nog een stukje lopen, maar dat is geen probleem, want de z’n probeert inmiddels door te breken, en de temperatuur is prima.
Bij de brug gekomen, reserveer ik nog even online de toegangskaarten.
We hebben nog een uurtje voordat we naar binnen kunnen, dus gaan we weer even langs de Tesco express om een lunch deal te halen, en die eten we op bij de Tower of London.

Na de lunch gaan we de klim van de brug doen, dat Marc het spannend vond wisten we al, maar ook Tess vind het wel erg spannend om over de glazen vloeren te lopen.
Het was wel weer erg leuk.

Vanaf hier lopen we via Borough Market, erg mooi en drukke food market, richting de Millennium bridge. ( de brug uit de Harry Potter film)
Vanaf hier lopen we zo tegen St Paul’s chatedreal aan, en die is tot 4 uur te bezoeken, en het is bijna 4 uur dus even snel nog… Nou niet dus, deze kan je niet meer in zonder te betalen, en dat betalen was niet weinig… we zouden £56 kwijt zijn, nou dat vonden we wel wat overdreven, maar wat een teleurstelling was dat zeg, baal er gewoon nu gewoon nog van.
We zagen we een outdoor store, met uitverkoop, dus zei ik voor de gein: laten we even kijken of ze daar messen hebben.
Nou die hadden ze dus, hahahahaha, Jamie heeft hier nog een klein mesje vandaan meegenomen.

We besluiten nog wat drinken te halen bij the 5 guys, tenminste ik een milkshake, die wilde ik al vanaf Disney, en nu had ik hem dan eindelijk.

Tja en dan hadden we nog Harrods, Hamleys en de Disney store op ons lijstje staan….
We besloten voor Harrods te gaan, omdat deze het eerste dicht ging en de langste tijd in beslag zou nemen.
De kids en wij hebben onze ogen weer uitgekeken… wat een duren spullen hebben ze daar.
Wel heb ik mezelf weer verwend, door nieuwe Mickey “shawlen” te kopen.

Inmiddels is het dan toch alweer rond 19.00 uur en willen we wat eten, maar de kids willen ook nog naar de Disney Store.
We besluiten eerst naar Oxfordstreet te metroeen en daar even te kijken wat we gaan eten, voordat we de Disney store ingaan.

We zien op maps dat er een subway moet zijn op ongeveer 1km afstand, nou ja dat is te doen, dachten we, nar bijna een kwartier lopen nog niks, maar volgens de map gingen we goed, beetje onenigheid over of we wel of niet door zouden lopen.
Nou toch doorgelopen, en uiteindelijk zagen we de subway… maar ook een Taco Bell 🌮, dus besloten we dat dan te doen.
Dit was erg goed te doen, dus nou ja dat hele end was dan toch nog ergens goed voor.

Vanaf hier nemen we de metro terug naar de Disney Store, deze was leuk, maar toch niet hetzelfde de als Disney.

Dan weer de metro in en terug naar de auto.
Inmiddels regent het weer, dus sluiten we de dag ook weer nat af.

Rond kwart voor 10 zijn we weer bij de caravan, en gaan we allemaal lekker ons bedje in.