Tweede dag Terwolde

Nederland, Voorst

Na een nacht redelijk tot goed geslapen te hebben, waren we rond 8 uur wakker.
En wat is het hier stil... buiten bleek het wel heel hard te waaien, en de bomen, houden de ochtend zo’n tegen, maat goed dat mag de pret niet drukken.

Ik begin deze ochtend met een uurtje sporten bij de hut, en ook Jamie doet gezellig mee, hierna even douchen, en wat een heerlijkheid, een douchegebouw voor je zelf helemaal alleen....
bij de hut terug gekomen, moet ik toch door de wind wel even een truitje aan doen, dit komt echt door de wind, want als je de bomen voorbij bent, en dus geen wind hebt, is het al heerlijk warm.

Na het ontbijt en de afwas enz. Gaan we op weg naar Deventer.
Ik had ergens gelezen, dat je gratis kon parkeren en dan met een veerbootje over de IJssel kon, en dan was je in net centrum van Deventer.
Dit hebben we gedaan, dit was ook erg leuk, alleen Marc zat met zijn duim tussen de deur van de veerboot ( deze stond open, en door de golven, van een andere boot, die blijkbaar helemaal niet zo hard mocht varen daar, sloeg de deur dicht)
Nu is Marc zijn hele duim maantje blauw, en klopt het een beetje.
De schipper voelde zich wel schuldig, en heeft nog geprobeerd om de schipper van de andere boot te bereiken, om hem “ aansprakelijk” te stellen, maar dat is niet gelukt.

Toen we op de Brink waren, zijn we een escape route door Deventer gestart.
Dit was echt ontzettend leuk, we hadden 2 uur de tijd om dmv een verhaal met vragen, opdrachten en puzzels
op de telefoon, het verhaal op te lossen, en bij de uitgang van de stad te komen.
Het is ons gelukt, in 1.37 uur, en we hadden 4 vragen fout.
Omdat we het gehaald hadden binnen de 2 uur, konden we in een café op een plein bij de lubiuinse kerk een bittergarnituur halen.
Lekker met wat drinken erbij hebben we even heerlijk genoten van de zon.

Hierna stond het beklimmen van de kerktoren op het programma, maar Marc is nog wel een beetje huiverig.
We besluiten de kerk in te gaan en te informeren hoe we boven komen, of het allemaal dichte trappen zijn of ook een apen stuk.
Het is allemaal dicht, dus we wagen het erop.
222 traptreden op een ouderwetse wenteltrap, nou oogkas loop ik vaker trappen, dit was best pittig.
Maar boven gekomen, hebben we genoten van het uitzicht.
Beneden gekomen was het inmiddels alweer een uur of 4 en we moesten ook nog boodschappen doen, dus besloten om niet meer de stad in te gaan, maar richting de camping te gaan.
Wat een rotswand is Deventer om door heen te rijden, heel veel stoplichten op een heel klein stukje... dus het duurde nog best even voordat we en boodschappen hadden gedaan en weer terug op de camping waren.

Op de camping gingen de kids meteen weer spelen.
Wat een heerlijkheid. Marc en ik hebben nog even gemoeten van de zo’n, en om een uur of 6 ging de bbq aan.
Uiteindelijk was her denk ik 7 uur voor we gingen eten, maar dat is dan maar zo, de temperatuur is nog goed!
Ondertussen had Jamie aan de boer gevraagd of hij op dit terrein ook mocht metaal zoeken, en dat was geen probleem, dus dat was hij alweer lekker aan het doen.

Na het eten ging Jamie meteen weer verder zoeken, eigenlijk totdat het donker werd.
Toen nog even met zijn alle lekker een warme witte chocolademelk gedronken, en daarna was het tijd voor Tess om naar bed te gaan.
Wij zitten nog even bij het vuurtje wat we in de bbq (van de boer geleend, en die gaf ook aan dat we een fikkie mochten steken erin)gemaakt hebben buiten.