2e dag

België, Ternaaien

Vanmorgen om een uur of 9 wakker geworden, na een nacht goed geslapen te hebben, tenminste iedereen behalve ik.
Ik was om 4 uur al wakker, en daarna niet echt meer echt geslapen, steeds wakker en weer slapen.
Wel heerlijk gedoucht, de kids en Marc hadden de douche gisteren al uitgeprobeerd. Het is een douche met een boven, zij en half boven straal… erg lekker.
Daarna lekker ontbijten gemaakt, en nu zijn we ons aan het klaar maken, om naar de grotten te gaan.
En helaas het is weer nat buiten…
We gaan beginnen in Kanne, bij een mergelgrot. De rit er naar toe was al leuk, mooi uitzicht onderweg, en wat voelt het als vakantie, al is het geen mooi weer.
Bij de grot aangekomen gingen we al snel naar binnen met een groep. We werden rond geleid door een heel aardige wat oudere vrouw. Zij woonde zelf tegen de mergelgrot aan, en zij vertelde als eerst dat haar huis ook toegang tot de grot had, net als alle huizen aan de mergelrots.
In de grot vertelde ze van alles over de champignons die daar gekweekt werden ( helaas konden we daar niet kijken), de wijn die daar werd opgeslagen en de rijst voor de rijstevlaaien die daar bewaard werd.
We kregen ook een champignonsoepje te proeven, en de wijn en de rijstevlaai ook, allemaal erg lekker.
Als afsluiting gingen we ook nog mergel bewerken end at was eigenlijk nog wel het leukst!
Toen we klaar waren in de grot was het gelukkig droog, en zijn we nog even een kort wandelingetje gaan maken, naar een Canadees oorlogsmonument en een uitkijkpunt.
Al met al nog geen twee kilometer, maar wel een behoorlijke klim en daling.
Terug bij de auto begon het weer wat te spetteren.
Jamie wilde erg graag kijken bij Brut172.
Een sterren restaurant van chef Hans van Wolde, waar we een tv programma van hadden gekeken.
Dit was niet zo heel ver weg, dus, als het dan toch nat is buiten rijden we daar maar even heen.
Zoals te verwachten was het helemaal dicht, maar toch was het wel even leuk.
Daarna zijn we naar een shoppingmall in Aken gereden, zag er erg leuk uit, maar viel erg tegen door de Corona regels.
Tess mocht zonder test bijna nergens in en we moesten andere mondkapjes kopen omdat die wij hadden niet goed waren volgens de Duitse wetgeving.
Uiteindelijk hebben we wel een heerlijk broodje daar gegeven, maar verder dus niet zo leuk.
We besloten alvast naar het dorp te rijden waar we een TooGoodToGo hadden.
Ondertussen nog even een supermarkt gezocht, om wat drinken te halen..
De TooGoodToGo was echt wel top.. dus dat was weer leuk. We besloten bij de frituur naast de bakker van de TooGoodToGo een echte Vlaamse friet te halen en mee te nemen naar ons appartementen.
De patat viel heel erg tegen, en was eigenlijk helemaal niet lekker, helaas.
Na het eten een spelletje gespeeld en nu weer lekker even chillen.