Dagje sauna

Nederland, Haarlem

Vanmorgen hebben we best een beetje uitgeslapen, en om 10 uur zaten we op de fiets naar Leiden, voor een dagje sauna.
De wind was niet heel heftig, al hadden we hem wel tegen, maar de zon scheen en de temperatuur was goed, dus hupsakee.

We zijn eerst naar station Heemstede gefietst en hoopte daar op bordjes Leiden, maar nee dus dan maar de Leidsevaart op en die helemaal volgen, dan komen we er vanzelf.
Dat ging een heel stuk goed, maar net voorbij vogelenzang, zijn we maar de navigatie erbij gaan pakken.
De route werd er niet leuker van, heel veel lange enden, over een soort en met van dijk..
Maar na 32,16km waren we er.
We waren ruim op tijd, dus nog even heerlijk van de zon genoten op station Leiden.
Uiteindelijk naar binnen en genoten van de sauna, en de rustruimtes enz. Ook een lekkere lunch gehad.
Om een uur of 6 hadden we zoiets van wat doen we, zetten we de fiets op de trein, of gaan we terug fietsen... nou ja, we kozen voor het laatste, en zijn we gaan aankleden.
Om ongeveer half 7 zijn we weer gaan fietsen. Het was een stukkie kouder geworden, en de wind bleek gedraaid te zijn.
Dit was niet helemaal de bedoeling, maar we hadden een kortere route, dus het zou wel gaan lukken.
Nou de wind was harder en kouder, dus het vel niet mee. De route was wel veel leuker om te fietsen. Door de dorpen heen.

In Hillegom aangekomen begin het ook nog te regenen, wat de terug rit, echt heel vervelend maakte.
Even voor 8 uur waren we thuis, nat en koud, en met 27,87km achter de rug.
Al met al een lekkere dag, met een wat vervelende terug rit.
Nu aan de warme chocolademelk.

Wat een doorzetters zijn jullie! Dan smaakt een warme chocomelk dubbel lekker. Daarna heerlijk naar bed en rozig worden.