1e dag grote vakantie

Frankrijk, Faremoutiers

Gisteren avond eigenlijk de vakantie al ingeluid, door lekker te gaan eten bij het pannenkoeken paradijs, samen met opa en oma. Thuis gekomen de kids snel naar bed en wij de laatste dingen doen, en ook naar bed.
Vanmorgen om kwart voor 5 alweer wakker, nog even blijven liggen, maar om kwart over toch er uit. En de allerlaatste spullen in de auto stoppen. Jamie en Tess wakker maken, en hup de auto in. Om even voor 6 uur reden we, in de regen,weg, en om even over 6 waren we weer thuis.... Jamie was zijn vuur emmer vergeten, en dat kon natuurlijk niet.

Nou dan echt op weg, heerlijk relax aan, en om een uurtje of half 8 waren we al bij hazeldonk, waar we ontbeten hebben bij de MC Donalds... Om 8 uur weer verder gereden, en na ruim een uur rijden, moest Tess op eens heel nodig plassen, maar geen parkeerplaats in de buurt, dus toen het echt niet meer ging, de auto op de vluchtstrook, en Tess laten hangen. Nou ze moest echt nodig ☺️.

Daarna weer lekker rustig doorgereden tot de eerste de beste parkeerplaats, want er moest ook omgekleed worden, de temperatuur was al aardig opgelopen.
Daarna nog een keer gestopt om een broodje te eten, nou zo vaak zijn we nog nooit gestopt.
Om een uurtje of 1 waren we al bij de camping in de buurt, maar we mochten pas na 3 uur de camping op, dus eerst maar boodschappen doen. Hup naar de Lidle, nou die stelde niet veel voor dus naar de volgende supermarkt, gelukkig zit de Le Clere er naast! Deze is super groot, en daar hebben we ons dan ook wel even kunnen vermaken.
Uiteindelijk om kwart over 3 weer op de camping, maar we mochten nog niet de tent in, want die was nog niet schoon, zeiden ze..... Nou geloof er niks van. Jamie en Tess hebben bij de auto hun zwembroek aan gedaan, en zijn lekker het zwembad ingegaan, terwijl wij aan het wachten waren. Om kwart voor 4 maar weer kijken, en jahoor, we mochten naar de tent. De tent is we oud, maar stukken beter dan die van vorig jaar. Niet heel schoon, er liggen gewoon nog sokken onder het bed...
Met zijn alle de auto uitgepakt en de tent ingeruimd, en daarna maar meteen de bbq aan, Jamie heeft hem aangezet met zijn vuur maak spullen, want het is alweer etenstijd.

We hadden nog kipjes van thuis en wat paprika, dus heerlijk gegeten. Na het eten spelen de kids nog even, voordat ik met Tess ga poetsen. Als we terug komen, zijn Marc en Jamie al bijna klaar met de afwas.
Om kwart voor 9 Tess lekker op bed, en Jamie en Marc nog even " tennissen" en daarna een kopje thee.
Dan is het voor Jamie ook tijd om te gaan slapen.
Wij blijven nog even lekker zitten, want de temperatuur is nog heerlijk. Een graad of 20.