Ja weer een droge dag

Nederland, Winterswijk Henxel

Ja ja, vandaag is het de hele dag droog geweest! Bij het wakker worden was het al droog, en zagen we het zonnetje door proberen te komen, helaas lukte dat niet echt, maar we hadden goede hoop.
Heerlijk rustig aan gedaan vanmorgen, omdat er op vrijdag geen animatie is, en Tess dus ook niet hoefde te knutselen.

Marc had wel iets heel goors vanmorgen, hij werd wakker, met op zijn kussen een heel gele vlek… nou zeggen ze wel eens dat je insecten eet in je slaap, maar wat dit geweest moet zijn wisten we nog niet, ook zat er een vlek ter hoogte van zijn schouders…
Hij ging recht op zitten met zijn rug naar mij toe, en toen zag ik het… het was een naaktslak…zo vies… gelukkig kwam hij er al wel snel achter dat hij hem niet in zijn mond had gehad, maar in zijn haar.

Lekker buiten kunnen ontbijten weer, terwijl de eerste was al in de machine zit.
Dit gaat hier trouwens super snel, in nog geen 50 minuten was de was klaar.
Na het eten de was opgehaald en opgehangen, en er was nog ruimte, dus hup dan ook maar de donkere was erin.

Helaas moesten we toch nog even een paar kleine boodschappen doen, dus dan maar weer in de auto en gaan.
Toen we terug waren was de tweede was ook al klaar, en kon ik meteen weer verder met ophangen.

Hehe, daarna even tijd om te chillen, wel had ik ondertussen ook nog even snel een ToGoodToGo gescoord, en die konden we voor ons kano avontuur ophalen.
Ook dit pakket was niet heel groot, maar we hadden een aardbeien taart, een bruin brood, een krentenbrood en twee saucijzenbroodjes. Wel erg lekker dus, alleen die taart moest dus eerst weer naar de tent gebracht worden, gelukkig was dit op weg naar het meer, dus niet zo heel veel om.

De zon doet nog steeds zijn best om er door te komen, maar de wolken zijn iets sterker, heel af en toe piept de zon er tussen door.
Het kanoën was echt super leuk, en het ging eigenlijk ook best makkelijk, we zijn het hele meer rond gekanood, ik denk dat het een km of 4 totaal was.
Ook af en toe heerlijk even stil gelegen op het water, alleen dan dreef je toch wel af.
We twijfelen of we ijsvogels hebben zien vliegen, maar futen en meerkoeten hebben we genoeg gezien.
Terug bij Beachclub Meer, hebben we heerlijk nog even wat gedronken en gesnackd.
Tess en ik zijn daarna terug gaan lopen, want Jamie en Marc gingen nog even detecten. helaas hebbend e niks speciaals gevonden.

Het avond eten was wel weer een uitdaging, op 3 minuscule pitjes een volwaardige maaltijd maken, het was dit keer spätzelen met een prutje van 🍆, courgette, gehakt en 🍅.
Maar het is weer gelukt, en het smaakte ook nog best aardig.

Na het eten zijn we de 2e etappe van de avond4daagse gaan lopen. Voordat we starten trakteerde Tess ons op een wel lekker ijsje, dat wilde ze al veel eerder doen, maar dat kwam er niet van.
Het was een heel leuke wandeling, veel minder door de bebouwde kom, en veel meer over landweggetjes.

Nu nog even lekker aan een kop thee, met de aardbeientaart!
En hopen op nog meer zon morgen.

Goh, wat een sportief dagje weer! Volgens mij moeten jullie hier goed op slapen! Morgen vast de zon! Geniet ervan! 😘