Bärenschützklam

Oostenrijk, Peterdorf

Vanmorgen werd ik wakker gebeld door mijn ouders die mij toezongen en mij een fijne verjaardag toe wenste, het was nog vroeg, maar wel erg leuk.
Nadat ik me gewassen had en weer terug was in de tent, werd ik door mijn eigen kindjes en man toe gezongen, en verwend met kanootjes, een paar sokken en een bedel voor aan mijn armband.
Toen even ontbeten en snel de afwas doen zodat we op tijd weg konden.
Om 10.15 zitten we in de auto, de zon schijnt, en we hebben allemaal weer lekker een korte broek aan, al zegt de thermometer dat het maar 16 graden is.
Na 119,8km zijn we aangekomen in Mixnitz, om de Bärenschutzklam te gaan lopen.
Ik was heel benieuwd... het was vanaf de parkeerplaats een uur lopen om bij de ingang te komen, en dit was al een pittige wandeling, veel rotsen, en steil omhoog.
Om 12.35 uur zijn we bij de ingang van de klam, op 535m.
De route was echt super mooi, met heel veel bruggen en trappen, 164 stuks in totaal.
Alleen wat een beetje een domper was, was dat er wel een waterval door heen stroomde, maar geen wilde, dit was meer een kabbelend beekje.
Maar wat ik later bedacht, is dat een klam, meer een kloof is met natuur, en een schlucht, een wilde waterval.
Dat was dus wel even jammer, maar we hebben wel genoten van deze wandeling.
Om 14.30 uur zijn we bij de top van de klam op 1125m.en toen begon het eigenlijk pas, de terug weg.
We wisten dat de terug weg een wandeling was, maar niet hoe... deze was zwaar en moeilijk. Weer heel veel rosten en ook gladde rotsen, en ook weer heel steil naar beneden.
En natuurlijk hadden wij geen bergschoenen, maar gympen aan....
Na 3 uur lopen ( wel af en toe even gerust) waren we om 17.30uur weer bij de auto.
We hebben dan bijna 14km gelopen!
Onze voeten zijn moe en ook onze benen, maar we gebben zeker geen spijt van deze dag.

Om mijn verjaardag goed af te sluiten, gaan we in het dorp iets eten.
We zijn om 19.25uur bij gasthof Trattner “waldhof”.
Wat hebben we lekker gegeten, allemaal een schnitzel en een ijsje toe... het was echt heerlijk.
Om 21.15 waren we weer op de camping.
Jamie was nog even gaan kijken bij de chillhoek, maar was al snel terug.
Ik ben heerlijk gaan douchen.
Toen ik weer in de tent kwam, stond de kachel lekker aan, en zat iedereen lekker te lezen.

Al met al weer een heerlijke, maar heel zware dag. Morgen dus maar weer eens een rustig dagje inlassen.7