De Günstner Wasserfall

Oostenrijk, Sankt Peter am Kammersberg

10.45 op weg naar de Günstner Wasserfall, deze is op 13,3km.
We moeten iets verder weg parkeren, maar dat is voor ons geen probleem.
11.00 beginnen we onze wandeling en starten op 1058mtr, at was dit gaaf, het was niet zo’n grote waterval, maar wel erg leuk om te doen. Het was ook erg steil om te beklimmen, om 11.40 bereiken we het hoogste punt op 1174mtr.
Dan moeten we kiezen of we de lange route terug nemen, of dezelfde route terug. We kiezen voor de zelfde route terug, maar die was best heftig, sommige stukken echt klauteren.
Terug beneden gaan we nog even diertjes kijken in de kinderboerderij, en Tess pakt gewoon een geitje op.
Dan weer terug naar de auto en het is dan 13.10 uur. De route was niet heel lang kwa km, iets van 2,5km, maar wel erg leuk, om mee te beginnen.
Bij de auto bleek dat Tess haar blaar toch wel weer dikker was geworden, dus dan toch maar even het zekere voor het onzekere genomen, en op naar het ziekenhuis.
Het dichtbijzijnde ziekenhuis was in Murau boven op de berg, de Stolzalpe, het bestond uit verschillende gebouwen, en natuurlijk begonnen wij in het verkeerde gebouw. Dus hup weer de auto in en terug naar een gebouw lager.
We werden erg vriendelijk geholpen, maar moesten wel heel lang wachten. We waren om 14.15 in het ziekenhuis om alles in te vullen enz. En om 15.35 uur liepen we weer het ziekenhuis uit. De arts vond het er niet erg schokkend uitzien, dus een soort van coolzalf erop en een verband, en we mochten weer gaan.

Ja en wat gaan we dan doen, we wilde naar de redbull ring, maar daar zijn van het weekend motorraces, dus dat is niet handig, en omdat het toch al wat later is besluiten we naar een forellenvijver in de buurt te gaan.
Misschien even vissen, en anders er om heen wandelen.
Onderweg begint het te regenen, wat ook wel de voorspelling was en is het al de hele dag beter als dat ze voorspeld hadden.
Aangekomen bij de Etrachsee, helaas hebben we hier geen bereik, en heb ik dus niet kunnen inchecken.
Helaas regent het nog steeds, dus het is even twijfelen wat we zullen doen, maar we zijn hier nou toch, en de regenjassen liggen in de auto, dus hup die aan en we gaan nog even een wandelingetje maken.
Het blijkt erg leuk, koeien op de weg, over een riviertje, en dan zo helemaal het meer rond, ook niet heel lang 1,75km.
Op het laatste stukje ook nog echt de koeien gehoord, met hun bellen, en toen kwam de zon ook nog, wat een erg gaaf gezicht was. Aan de ene kant van het meer, kwamen de wolken binnen drijven, en aan de andere kan begon de zon te schijnen.
Terug bij de auto, besluiten we in de hütte nog wat te drinken en een stuk apfelstrüdel te eten.
We besluiten 2 stukken te delen met zijn 4e, maar blijkbaar vond Tess het zo lekker dat ik niet heel veel heb gehad 😉
Om 17.30 uur ( het is weer droog) terug naar de camping. Het was wel in een keer koud 15 graden bij het meer.
18.10 uur terug op de camping totaal 104.4km gereden en is het hier 18graden.
We spelen nog even een spelletje met de kids, omdat al het eten nog uit de vriezer moet ontdooien.
Uiteindelijk maak ik een maaltijd van doperwtjes, rösti driehoekjes en cordon bleu’s. Moet zeggen was best lekker.
Dit was om 19.45 uur.
Tess na het eten nog even met Sara gespeeld en daar lekker een koppie thee gedronken, en die ligt om 21.30 uur plat.
Jamie zijn we kwijt, die is rond 20.30 uur nadat zijn bord eindelijk leeg was, vertrokken om met iemand te gaan chillen..
Nu 22.05 uur nog niet terug gezien.
Inmiddels hebben Marc en ik de afwas maar weer gedaan... de kids hebben nog geen 1x afgewassen.
Doen toch iets niet goed.
Inmiddels zitten we nog steeds buiten, maar wel met af en toe regen druppels. De temperatuur valt nog mee.
Morgen beloofd het een mooie dag te worden, dus lekker dagje

Dat is al een goed gevulde dag zo! Hoe is het met Tess haar been afgelopen? Hopelijk valt het mee. Veel plezier!