Dans Paris à velo

Frankrijk, Pommeuse

Vandaag was de dag dat we gingen fietsen in Parijs.
Maar ik begon de dag lekker even sportend, samen met Jamie, op het veldje naast onze tent.
Na ruim een half uur en flink wat zweten lekker douchen en terug bij de tent stond het ontbijt al klaar, heerlijk!
Tess was nog niet aangekleed, dus na het ontbijt ben ik gaan wassen en poetsen met Tess. Ondertussen werd de afwas gedaan door Marc en Jamie. Voordat we naar Parijs zouden gaan hadden we nog tijd zet om even lekker te tennissen en te lezen en relaxen. Om half 12 was het tijd om naar het station te gaan, want om kwart voor 12 komt de trein. Hij was op tijd en een uur later stonden we op gare de l'est. Daar was het even zoeken naar de juiste metro lijn, maar dat was niet heel moeilijk. Op de goede halte uitgestapt, en wat bleek, we waren een uur te vroeg op de juiste plek, dus zijn we lekker gaan rond dwalen door de wijk waar ook Les Halles staat.
Rond 2 uur weer terug op de juiste plek om fietsen uit te zoeken, en ons klaar te maken voor de trip door Parijs op de fiets. Wat was dit gaaf zeg, we hadden een heel leuke gids, die veel wist te vertellen aan de kids en ook bijna overal wel antwoord op had. We zijn ruim 3 uur bezig geweest en hebben bijna 12 km gefietst. Niet dat we dit door hadden hoor, ging zo relaxed, wel heel wat slinger werk tussen de wandelende mensen door.
Om kwart voor 6 weer op de begin plaats, en toen snel naar de metro, want dan konden we de trein van kwart over nog halen.
Dit is gelukt, en we waren om kwart over 7 weer op de camping. Toen nog bedenken wat we zouden eten. Gelukkig was de campingwinkel nog open, en het werd een soepje met extra tomaat en mais. We hadden nog salade en appelmoes, nog wat brood en lekker beleg. Al met al een rare maar lekkere maaltijd.
Na het eten afwassen, en de kids hun pyjama aan, nog snel een spelletje en thee, en toen was het echt bedjes tijd voor Tess. Daarna nog even met Jamie Triominos gespeeld en toen was het ook voor hem bedjes tijd.
Nu nog even lekker zitten, het is minder warm dan gisteren, maar nog wel goed te doen buiten.
Wat was dit weer een leuke dag zo!

Geweldig om zo mee te mogen genieten. Zo zijn wij ook een beetje op vakantie in Parijs!