3e regendag, en hopelijk de laatste

Nederland, Winterswijk Henxel

Vanmorgen weer veel te vroeg wakker, half 7, en het regende…
Marc zei dat het tussen 3 en 4 ook geregend had, maar die heb ik gelukkig gemist.
Het is vandaag ook een stuk kouder, en we ontbijten echt helemaal binnen, met de kachel aan.
De vooruitzichten van vandaag zijn echt het slechts, dus we gaan het zien, op de planning staat het kristallenmuseum in Borculo.

Eerst bellen we nog een keer na de vaccinatielijn, om een afspraak voor Jamie te maken (zijn we al een dag of 3 mee bezig, en komen er niet doorheen) Nu komen we er in 1x doorheen, en hij kan meteen om 11.50uur terecht in Lichtevoorden.
Dus dat doen we dan maar.
Dus we halen Tess op bij het knutselen, en rijden dan naar Lichtevoorden.
De vaccinatie ging heel soepel, en Jamie heeft helemaal geen last (tot nu toe).

Daarna rijden we door naar Borculo, het regent dan trouwens nog steeds, en niet zachtjes ook.
Het museum is niet heel groot, maar wel heel erg leuk en mooi opgezet.
Verschillende speurtochten, op verschillende leeftijds niveaus, wij hadden de moeilijkste… en we hadden hem op 1 vraag na helemaal goed.
Na de speurtocht mochten de kinderen nog een geode kraken en goud wassen.
Erg leuk, ze hebben ook allebei nog een souveniertje gekocht.
Inmiddels was het toch al weer half 4, dus hup naar de camping want ze wilde met het middag spel meedoen.

We waren iets later, maar ze konden nog meedoen.
Wij moesten nog boodschappen doen, voor de verandering, dus we zouden wel even naar de supermarkt in Duitsland rijden.
Nou die had dus haast niks, we wilde courgette en aubergine… dat was er al niet, en de Nutella… (deze is in 🇩🇪 een stuk goedkoper, en als je dan toch in het grensgebied zit)
Maar goed deze supermarkt werd het dus niet, dus even snel googelen naar een andere in de buurt, op 4 minuten rijden zou er 1 zitten, dus dat was te doen… waren we onderweg, stond er ineens, nog 36 minuten rijden, ging dus even niet helemaal goed.

De navigatie weer goed ingesteld, en toen waren we er zo, dit was een heel mooie supermarkt, en ze hadden alles wat we wilde.

Op de weg terug naar de camping bedachten we alleen dat we voor Tess haar “voorstelling” weer om 18.45uur op de camping moesten zijn, gegeten en wel.
Dat werd wel heel krap, het was rond half 6… dus de pasta werd niks, en hebben de kinderen maar even pizza besteld.
Deze zou klaar zijn als wij op de camping aan zouden komen.
Dat we aankwamen waren ze nog niet klaar, maar wel bijna.
Dus snel eten, en toen kon Tess weer naar voren.
Wij waren er om 18.45 en we zagen hoe Tess een dierendansje deed, en een medaille kreeg, voor alle activiteiten die ze mee had gedaan, wat een heel leuk iets was.
Inmiddels is het wel alweer een tijdje droog, wel een stuk koeler als we de laatste dagen gewend waren, maar hopelijk is dat morgen over.

Als het goed is komt Tess zo terug naar de tent, dan kunnen we met haar nog een spelletje doen.

Jamie is nog voor, of in het bos een hut bouwen, dus die komt later wel weer terug.
Gelukkig hebben de kids het heel erg naar hun zin, want ik zelf vind de camping eigenlijk (nog) niet leuk.
Geen aanspraak, en eigenlijk vooral veel ouderen en Duitsers, het echte camping gevoel is er niet.

Misschien wordt dat anders als het weer beter wordt, maar dat is afwachten.