De dierentuin

Oostenrijk, Peterdorf

Vanmorgen op tijd op om naar de dierentuin te gaan. Om half 11 worden de beren gevoerd en daar zouden we graag bij willen zijn, maar het is ruim een uur rijden.
Marc maakt broodjes toen ik aan het opruimen was en Tess haar haar aan het doen was. Snel een rondje uit de hand en een koppie thee om om 9.00 in de auto te stappen. We moeten ook nog even tanken dus opschieten geblazen. Tijdens het tanken haal ik even broodjes om mee toenemen bij de spar.De km stand voor het tanken was bij 1374km. En er gaat weer 34ltr invoor €42,92.
Om 9.19 rijden we weg, dus het voederen van de beren wordt heel krap.
Zeker als Marc 2x een afslag mist. Uiteindelijk was het 10.44uur dat we aankwamen en hadden we 125,7km gereden.
Wat was het leuk in de dierentuin, eerst met een kabelbaan omhoog, wat voor Marc weer een overwinning!
Het was wel een heel ander soort dierentuin als wat wij kennen, maar mooi opgezet.
Een hele wandeling langs alle beesten, en ze hadden allemaal erg veel ruimte!
Onderweg ook leuke speelstukjes, en in het midden een restaurantje.
We zijn daar even wat gaan eten, omdat we om 14.00uur de roofvogelshow wilde zien, en het 13.00uur was.
We hadden patatjes en kaiserschmarren, een echt Oostenrijks gerecht. Een soort dikke pannenkoek in stukken gesneden met appelmoes. Erg lekker. Toen op weg naar de roofvogels.
Het was erg warm en zonnig daar, en we zijn dan ook allemaal aardig gekleurd(rood).
Het was wel heel gaaf. De vogels vlogen echt rakelings langs je, en Jamie heeft heel veel foto’s kunnen maken.
Daarna was het tijd om terug te gaan lopen, halverwege konden we de rodelbaan nemen, en dat hebben we ook gedaan.
Erg leuk!
Om 15.45uur gingen we weer op weg terug, en jawoord, ook op deze rit reed Marc een keer verkeerd.
Om 17.00 uur waren we weer op de camping, na weer een rit van 105,1km.
Op de camping was het ook nog erg warm, en wilde de kids toch wel graag zwemmen, dus nou ja Tess haar been nog in het verband, toch maar even het water in. Helaas voor haar werkte het verband niet mee, en kon ze niet lang blijven wemmen.
Dan maar spelen.
We ging wel laat eten, tegen 7 uur, maar we aten makkelijk, broodje worst, Tess wilde dansen, dus om half 8 was ze net klaar en dus dansen met Sara.
Daarna nog even gespeeld met elkaar en toen was het tijd om afscheid te nemen. Sara gaat morgen ochtend vroeg weg.
Ze hebben adressen enz. Uitgewisseld, en toen was het bedtijd.
Tussendoor heeft het alweer een aantal keer geregend, maar nu s het droog. Jamie is nog aan het spelen.
Dat is echt voor het eerst dat hij zo leuk met van alles en iedereen aan het spelen