Klagenfurt

Oostenrijk, Peterdorf

Na afscheid te hebben genomen van Tim en Danique zijn we om 10.30 iur gaan tijden richting klagenfurt, op de camping is het dan 18 graden en erg bewolkt. Als we om 11.50 uur in klagenfurt aankomen is het daar ook wel bewolkt, maar wel een stuk warmer, 24 graden.
We hebben de auto in de garage geparkeerd en toen op zoek naar een VVV.
Marc had er 1 gevonden, wel achteraf gelegen... dit bleek toen we al een tijdje aan het lopen waren, keken we nog eens goed, en toen bleek het geen VVV, dus nog even verder zoeken. Uiteindelijk gevonden, op het centrale plein. Daar hadden we ook een wandelroute kaart gevonden. Er stonden 3 wandelingen op... we hebben er 1 gelopen door het oude centrum. De kaart was niet heel duidelijk, maar uiteindelijk hebben we de route voltooid.
Het was wel leuk, heel veel hofjes/ binnenplaatsjes gezien.
Tijdens de route kwamen we ook nog een Harry Potter winkel/café tegen, waar we nu nog even naar terug zijn geweest. Erg grappig!
Inmiddels werd het toch ook wat frisser. We zijn even gaan eten bij de Mc Donalds.
Nog even een winkelcentrum in gegaan.
Het viel ons op dat er heel veel dezelfde winkels als bij ons waren.
Terug uit het winkelcentrum wilde we nog naar de wörtersee gaan, maar dat was nog wel een eindje lopen, dus dan maar naar de auto. Inmiddels is het ook gaan regenen... dus maar goed dat we niet zijn gaan lopen.
Het is 16.45 uur als we bij de auto en afgekoeld tot 21 graden.

In de auto zoeken we het panorama punt op, maar kunnen het niet goed vinden, dus gaan we rijden naar een P.
Dit blijkt een soort van zwembad te zijn, dus om 17.10uur naar een andere P.
Dit is een beter punt. We kunnen een stukje langs het meer lopen en zien hoe helder en blauw het water is. Helaas is er geen zon.

We besluiten bij een restaurant (Villa Lido) te gaan eten.
We kiezen alle 4 een pizza, en ze zijn reuze groot. Als we ze niet op krijgen besluiten we ze mee te nemen naar de camping.
Dat is hier heel gewoon.

Om 19.30 uur rijden we weer richting camping.
Hoe dichterbij we komen, hoe lager de wolken hangen, en de temperatuur daalt.
Als we op de camping zijn (20.40uur)
Regent het en is het nog maar 14 graden. Dat is dus voor de eerste keer in de rent zitten en het kacheltje aan.
Wij spelen met Tess een spelletje Uno en drinken nog een theetje. Jamie is alweer de hier op om te spelen!