Donderdag 11 Aug

België, Dinant

Vannacht weer heel koud geweest, en bij het opstaan, ook niet heel warm, maar toch maar weer even sporten. De damp sloeg van me af, zo fris was het, de zon deed wel zijn best hoor, maar echt er door komen lukte niet. Het douchen was ook wel fris, de douche zelf niet maar met afdrogen wel. Wel buiten ontbeten, maar echt lekker was het niet.
Ook voor vandaag weer kou en regen voorspelt, dus ja, weer een dagje op pad.
Het werd Dinant en Fenfe.
Eerst naar Fenfe gereden, daar kwam Marc vroeger altijd met vakantie, dus even gekeken waar hij altijd viste, en daarna door gereden naar Dinant, om een bezoekje te brengen aan de Citadel.
Marc en ik waren hier al ens geweest met Marc zijn ouders, maar we wisten er niet veel meer van, alleen de scheve kamer.
De rondleiding was lastig te volgen, het was een Franse gids die Nederlands op las, maar hij deed zijn best.
Het was wel leuk, en vooral de scheve kamer vonden de kinderen erg leuk. Het beeldde een ruimte na waar een kanonskogel was ingeslagen, en daardoor stonden de muren scheef ten opzichte van het water, waardoor je je hele oriëntatie gevoel kwijt raakte.
Na de citadel, met de kabelbaan naar beneden, wat voor Marc een hele beproeving was, en waardoor Tess het ook ineens eng vond.
Beneden aangekomen, wilde we een echt Belgisch patatje gaan eten, maar nergens een frietkot te bekennen. Uiteindelijk werd dit een lekkere warme wafel, want de temperatuur laat ons aardig in de steek. 15 graden staat de thermometer... En dan ook nog regen.
Dus snel weer naar boven met de kabelbaan, en weer terug naar de camping.
Ook daar was het niet droog, dus dat werd de tafel weer naar binnen dragen.
Ondertussen was Jamie alweer verdwenen samen met Tess en ging ik pannenkoeken bakken.
Toch weer buiten gegeten, want het was droog, maar al snel werd het toch weer nat,
Tess had haar broodjes ( die mocht als straf van gisteren geen pannenkoeken) op tijd op en ging ondanks de regen toch naar Tippy en Flora en de minidisco.
Ook Jamie was alweer weg, naar het kampvuur, toen Marc even bij hem ging kijken, stond hij daar zonder volwassen, en wij hadden gezegd dat we dat niet goed vonden, dus die kon weer even met papa mee, ik stond even bij Tess te kijken en was ingesprek geraakt met 1 van de animatoren.
Het blijkt dat ze met zijn 7e zouden moeten zijn en nu nog maar met zijn 4e waarvan er 1 eigenlijk altijd in de bar staat.
Dit verklaard al een heleboel, waarom het niet zo is als wij gewend zijn.
Na de minidisco mag Tess ng even spelen, en gaan Marc en Jamie nog even bij de buurman kijken die weer aan het vissen is.
Morgen komt Jasper weer voor 2 nachtjes langs, hopen dat het weer dan ook iets beter wordt, want dit is wel heel armoedig.
We zitten binnen met een kaarsje aan en een dekbed over ons heen omdat het zo koud is.
We zijn ook nog opzoek geweest naar een campingkacheltje, maar nog niks gevonden.
Dat wordt een ding voor het verlanglijstje/ niet vergetelijke voor volgend jaar... Dit is nu het 3e jaar achter een dat we zulke koude nachten hebben, en das niet leuk in een tent, waar het een en ander aan mis is.