Maria hofSee bij Furtnerteich

Oostenrijk, Neumarkt in der Steiermark

De weersvoorspelling is super, dus vandaag willen we naar een meertje lekker genieten van de zon.
We starten gewoon lekker rustig, nou ja eerst hadden we bezoek van een krekel in de tent, die behoorlijk tam was,bij het ontbijt bleef hij ook steeds in de buurt, en even sporten.
Het is dan al goed warm, dus ik ga na het sporten even rustig zitten en uitblazen.
Dan worden de tassen ingepakt voor een paar uurtjes meer, en gaan we rond half 12 weg, en zijn we er om ongeveer 12 uur.
Het is her echt weer zo mooi, en rustig.
We zoeken een plekje en de kids willen graag het water in.
Ze moeten van een steiger af springen, en dat is toch nog wel even eng, maar al snel liggen ze er in en zwemmen ze heerlijk rond.
Marc en ik liggen lekker in de zon, maar krijgen het op een gegeven moment toch wel erg warm, en willen ook wel het meer in.
Maar ja er zwemmen vissen, en ook heel grote vissen volgens de borden die naast het meer staan, dus eigenlijk durf ik niet zo goed.
Ik ga weer liggen en de kids drogen ook even op.
Toch wil ik wel even het meer in, dus uit eindelijk gaan we weer de steiger op, en na lang twijfelen, neem ik een aanloop en spring zo het meer in....
Het is koud!!!! Dus ik zwem snel weer naar de steiger en ga er snel weer uit, de kids, gaan nog even zwemmen.
Om een uurtje of 4 houden we het voor gezien en gaan we terug naar de camping.
Op de camping drinken we nog even wat en daarna gaan we douchen, en ons klaar Aken om nog een keer uit eten te gaan.
We gaan weer naar Trattner, boven in het dorp.
Om een uurtje of 6 zijn we daar en tja dan moet je weer gaan kiezen wat je wilt eten.
De Weiner Schnitzel van de week was erg lekker, maar om die nou weer te nemen...
Ik besluit voor een Wiener Schnitzel burger te gaan.
Tess gaat wel weer voor een kinder Wiener Schnitzel, en Jamie heeft honger dus die vraagt of hij een volwassen portie Wiener Schnitzel mag, nou vooruit dan maar.
Marc kiest voor de houthakkers schnitzel te gaan.
Oor af hebben we op aanraden van de buren een frittata süppe.
Dit is een soep van rundvlees boullion met daarin sliertjes pannenkoek. Dit was inderdaad best lekker, maar niet super bijzonder.
Het hoofdgerecht was wel weer super lekker, en ook Jamie krijgt zijn bord helemaal leeg, echt super goed van hem.
Ook wil hij graag nog een toetje...Kaiserchmarren...Tess wil weer een ijsje, en Marc en ik besluiten samen een ijsje te delen, en Jamie te helpen met zijn toetje.
Dat was ook wel nodig, want hij kreeg het niet helemaal op, maar dat vonden we ook niet erg, hij heeft super goed gegeten, en eigenlijk ook nog best snel.
Om een uurtje of 9 zijn we terug op de camping. Tess speelt nog even met Noa, en Jamie gaat nog even bij het kampvuur kijken.
Wij kletsen nog wat bij de buren, uiteindelijk zitten we daar nog als Tess komt dat ze in bed nog even wil lezen, en Jamie alweer ff bij ons hangt.
Tess gaat poetsen en doen en dan inderdaad nog even lezen.
Ook Jamie gaat de tent in om te lezen.
Op een gegeven moment, uurtje of kwart voor 11 krijg ik een apje van Tess, of ik nog kom om haar in te stoppen.
Oeps vergeten dat zij nog lag te lezen...
Dus de buren gedag gezegd en Tess in gestopt.
Jamie zou nog thee drinken, maar dat was hij vergeten, dus die nog even vrij snel thee gedronken, en Marc en ik nog even een stukje Vampire zitten kijken binnnen.
Nog geen half uur later staat Tess naast haar bed dat ze zo’n buikpijn heeft. Dus even met haar naar de wc gegaan.
Weer terug in de tent, weer in bed, en voor de zekerheid een emmer mee, maar na een kwartier ligt ze alweer diep te slapen.
Een half uurtje later zijn wij ook gaan slapen.
Door alle gezelligheid even het verslag vergeten, maar dat zit ik nu in de ochtend zon heerlijk te typen.

Jemig zeg, wat een bord vol! We kunnen Jamie straks niet meer terug. Geweldig weer dit reisverslag. Zo te lezen volop genieten. Ik lees in ieder geval met veel plezier! Kus voor ieder!