Tweede regendag

Nederland, Winterswijk Henxel

Vanmorgen werden wakker met wat spettertjes, maar nog niet zo heel erg. Iets later was het droog, en heb ik nog even lekker gesport, en na het sporten was de tafel al weer gedekt en kon ik aan vallen. We hadden vandaag lekker warme bruine broodjes.
Tess voor de verandering weer knutselen, en in tussen begin het ook wel weer wat te regenen, ook wel weer een beetje droog.
We besloten toch om in de auto te stappen en terug te gaan naar de plekken waar ik vroeger geweest was.

We begonnen, met de boerderij van de Fam. Tankink. Wat was de schuur ineens klein… in mijn verbeelding was deze veel groter, maar ik was ook veel kleiner. Er was wel heel veel herkenning, wat dan ook wel weer erg leuk was, de pinkenstal was nog waar hij was, en daar boven de hooizolder…helaas was er niemand thuis, waar we misschien wat aan hadden kunnen vragen. We zijn ook niet echt de stal in gelopen, want dat voelde bij mij als huisvredebreuk of zoiets, voelde niet echt goed.

Toen door naar het huis van Joyce Wolterink, de weg van Tankink naar dat huis zei me nog wel iets, maar verder eigenlijk helemaal niks. Het heette ook heel anders, dus zijn we doorgereden naar Ziewent, voor de boerderij van Mevr. Hulshof en het huis van Jan Hulshof.
Eerst kwamen we langs het restaurant “het witte Paard” en dan de weg volgen en dan kom je bij de boerderij.
Wat zag die er anders uit als in mijn gedachte.. meer “vervallen”.
Het huis van Jan zag er nog wel zo uit, en Marc wilde graag uitstappen en kijken of Jan thuis was, ik vond dat best een beetje gek, maar ben blij dat we het gedaan hebben.
Jan was thuis, en ik herkende hem meteen. Hij wist natuurlijk niet meteen wie ik was, maar toen ik de naam Huikeshoven zei wist hij het natuurlijk wel meteen.
Erg leuk, denk dat we een kwartiertje bij hem binnen zijn geweest.
Zover we het konden peilen, vond hij het ook erg leuk.

We waren nog op tijd om naar een excursie te gaan bij een kaasboerderij, dus hupsakee, zullen we dan nu echt eens zien hoe kaas gemaakt wordt? Nou nee dus, ja op een filmpje, maar nog steeds niet in het echt, wel al iets meer als dat we al hadden gezien.

Na de kaas, hadden we de bioscoop gereserveerd, om dat het toch niet echt goed weer zou worden, en inderdaad, het regende al een beetje toen we naar binnen gingen.
We gingen naar de film Spacejam a new legacy. Een film over basketball en stripfiguren, erg leuk.
Eenmaal buiten bleek het echt nat te zijn, dus was het een goede keuze ☺️🤣.

Terug naar de camping, waar ik soep zou warm maken die Marc vanmorgen al gehaald had.
Ik doe het blik open, blijken het gepelde tomaten te zijn…
Nou ja in de pan gegooid, en een beetje water en kruiden erbij, de staafmixer (gelukkig had ik deze mee genomen)er door, en het leek op soep.
Nog steeds is het erg nat, maar de kids zijn toch lekker naar voren gegaan om een spel te spelen, ben benieuwd hoe ze straks terug komen.

Waarschijnlijk gaan we een natte nacht te gemoed, wat op zich niet erg is, maar we staan onder een boom, dus soms klinkt het veel erger als het is.