Disney dag 2

Frankrijk, Pommeuse

Vanmorgen na een kort nachtje rond half 9 uit bed, om eerst even een rondje te sporten en daarna met zijn 8e ontbijten, dat is toch ook wel gezellig hoor! Na het ontbijt, zijn we naar Disney gegaan, uiteindelijk was het toch alweer twaalf uur dat we er aan kwamen, en het was best heel druk, we stonden in de D geparkeerd.
Liv vond het helemaal geweldig en wilde heel graag naar de prinsessen. Ook het kasteel van Doornroosje kon ze geen genoeg van krijgen. We zijn vrijwel meteen aar de fotoshoot met prinsessen geweest, waar we wel een tijd moesten wachten, maar wat deed Sneeuwwitje het leuk! Daarna was het tijd voor wat actie, dus het treintje van casey jr. en meteen daarna met de feeën bootjes, toen maar weer een fotoshoot, en nu met Mickey, het was weer lang wachten, maar er stond een film aan, dus de kids hebben zich vermaakt.
Inmiddels was het al rond 3en en moest er toch ook gegeten worden, dus Marc en Imke zijn de broodjes gaan halen, en Daan en ik zijn met Liv, Noa, Jamie en Tess het labyrint van Alice in wonderland ingegaan, de kinderen hadden alleen oog voor de weg, en niet voor alle figuren en dingen die verwerkt waren in het labyrint, dus dat ging best snel. Toen we eruit kwamen zijn we naar het pleintje bij het kasteel gegaan om de show met de dansende prinsessen gegaan, en wat hadden we een goede plek, recht voor het podium. Daar hebben we ondertussen de broodjes op gegeten.
Helaas kwamen we daar tot de ontdekking dat Daan of Imke 2 toegangskaartjes had kwijt gemaakt, wat zou betekenen, dat we niet meer naar de studio's konden gaan.... Na een hoop gezoek, niet gevonden, maar we moesten wel door. Noa wilde erg graag in een achtbaan die niet over de kop ging, dus eerst een goed plekje voor de parade gezocht, Daan bleef daar met in iedergeval Liv en Tess.
Bij de big thunder mountain aangekomen konden we geen fastpass halen dus besloot ik met Jamie en Noa in de rij te gaan staan, en Marc kwam daarheen, en Imke ging de parade kijken.
Na een minuut of 20 wachten, ging de attractie stuk, en moesten we uit de rij, wat een pech voor Noa, en ook voor ons natuurlijk. Aan Noa de keus gegeven of ze naar het spookhuis of de parade wilde, ze koos voor de parade, dus hup, op naar de parade, deze was gelukkig te laat begonnen, dus konden ze deze nog helemaal zien. Weliswaar bij ons op de schouders...maar alles voor de kids. Hierna mocht Noa wat kiezen, en het werd buzz, hier stond volgens de app dat er niet zo'n lange wachtrij was, maar toen we er aankwamen was het alweer een uur. Dat zou te lang zijn, dus dan maar weer naar de andere kant van het park voor de pirates of THE Caraïben. Deze wel gedaan, en wat was hij weer leuk.
In de rij besloten dat we toch gingen proberen in het andere park te komen, met een wissel truc van kaartjes. Eerst Marc, Jamie, Tess en ik en Liv en Noa, op de twee kaartjes die er waren, en daarna Marc er weer uit met de twee kaartjes en toen met Daan en Imke er weer in. Gelukkig was dat gelukt, en konden we nog een aantal dingen doen.
De tower of terror hebben we gedaan zonder Imke, Liv en Tess. Hij was weer erg gaaf.
Imke, Liv en Tess zijn de vliegende tapijtjes gaan doen, en dat wij weer klaar waren bleek ratatouille ook nog open te zijn, en maar een half uurtje wachten. Imke wilde in rock'n'roll coaster, dus die ging daarheen. Voor ons allemaal erg leuk! Toen was de studio's echt dicht en was het half 9 tijd om te gaan eten. We hadden bedacht naar de Mc Donalds te gaan, maar die in village zou waarschijnlijk heel druk zijn, dus dat werd er 1 op de weg naar de camping.
Dit was meteen voor de kids een mooie dag afsluiting. Want op de camping aangekomen, sliepen de twee kleine meiden, en Noa en Jamie, gingen ook zonder problemen meteen naar bed.
Wij hebben nog even wat gedronken, en daarna was het voor ons ook tijd om te gaan slapen.
Wat was het weer een super leuke dag!

Het weer: een stuk minder warm dan gisteren, wel wat zon, maar ook wolken. We hebben wel in korte broek en shirtjes kunnen lopen, maar nu koud.