Laatste dag le ch’timi

Frankrijk, Touzac

Vanmorgen al om kwart over 7 wakker. Het was niet zonnig, en de voorspelling was dat het zou regenen. Maar het was nog droog.
We zijn nog blijven liggen, maar om een uur of 9 toch maar begonnen met opruimen en de tassen weer inpakken.
We zeiden tegen elkaar, was deze dag nog maar niet begonnen… veel te snel dat we weer moeten gaan inpakken.

Nog even een was proberen te doen, zodat we alle ondergoed schoon mee terug hebben.
Nou dat was nog een ding want ik was niet de enige die wilde wassen. Uiteindelijk om 11 uur kon mijn was er in.
Om 12 uur klaar, en toen net na het ophangen begon het met spetteren, en het bleef niet bij spetteren, het werd echt wel een behoorlijke bui.
Nou ja het scheelde wij moesten toch de tassen verder inpakken en opruimen.
Een uurtje later was het weer droog, en weer een uur later kwam ook de zon door.
Gelukkig dan Kanis nog even een uurtje bij het zwembad gaan liggen, maar nee, Tess vroeg of ik mee wilde met de vossenjacht als begeleider, om vooruit dan maar. Marc bleef hier en heeft Jamie zijn tent opgeruimd, en de auto alvast voor een deel ingepakt.
De vossenjacht was wel heel leuk, in het dorpje Touzac liepen 15 mensen van de camping verkleed rond, en die moesten wij vinden.
Ook Jamie was een vos, erg leuk.
Na de vossenjacht heb ik nog heel even bij de tent gezeten, maar toen was het alweer tijd om de laatste boodschappen te doen.
Ook nog een laatste TooGoodToGo ophalen, en weer snel terug naar de camping.
Daar aangekomen (even over 7) zitten de kids al heerlijk te eten op het terras, Jamie een dubbele burger en Tess zalmpizza.
Wij schuiven aan, en niet veel later gaan de kids er alweer van door om te volleyballen.

Als wij klaar zijn met eten, gaat de dakkoffer op de auto en ruimen we de auto verder in.
Daarna heerlijk douchen, maar dan blijkt er toch nog wel weer het een en ander in en uit de grote tas te moeten, die in de dakkoffer zit.
Als alles weer zit waar het moet zitten gaat de dakkoffer niet meer dicht.. dit kost een hoop gevloek en getier, en als de kids dan ook nog eens niet mee werken is de sfeer al gauw gezakt tot het vriespunt…

Het ijsje wat we als afsluiting in ons hoofd hadden is ook nog ver weg… maar na even met elkaar gesproken te hebben is het al weer oké, en gaan we op de valreep (22.25uur, en de keuken is open tot 22.30 uur)nog een ijsje halen.
Dit smaakte erg goed, en na afscheid te hebben genomen, is Tess nu naar bed, Jamie nog even lekker voor aan het chillen, en wij nu bij de tent.
We gaan zo slapen, want de wekken gaat morgen om 6.15. Zodat we om 7.00 kunnen wegrijden.

Nou, wat een koude hap nog zo vlak voor het slapen! Ziet er wel heel lekker uit! Welterusten voor nu en goede reis!