Brug Hocchosterwitz

Oostenrijk, Peterdorf

Vanmorgen was ik weer veel te vroeg wakker, uit eindelijk heb ik het kunnen rekken tot ff over zevenen, maar toen moest ik echt naar de wc, daarna niet meer kunnen slapen, en om een uurtje of kwart over 8 echt op gestaan en mijn sportkleding aangedaan.
Weer even ruim een half uur gesport, maar het was zwaar, het was ook heel vochtig en niet heel koud.
Na het sporten lekker rustig gaan douchen en ontbijten en daarna ons klaar gemaakt om naar Burg Hochosterwitz te gaan.
Ik ben daar vroeger geweest, en ik ben erg benieuwd wat ik ervan herken.
Om 12.20 uur vertrekken we en om 12.25 uur zijn we er, we hebben dan weer een ritje van 69km erop zitten.
Wat is de burg indrukwekkend vanaf de weg, en wat zie je de poorten goed.
Het is hier een stukje warmer als op de camping, en ook doet de zon zijn best er door te komen, dus ik ben blij dat ik niet, zoals ik op de camping dacht, mijn lange broek aangedaan had.
We gaan op route, en de 11 poorten trotseren.
Het was een hele klim, maar erg leuk. Alleen had ik totaal geen, oja moment, heel even de eerste poort, maar daarna niks meer.
Eenmaal boven nog even in het museum wezen kijken en toen konden we aan de terug weg gaan beginnen.
De zon was ondertussen goed doorgebroken en de temperatuur liep op tot tegen de 30 graden.
Om 15.20uur zijn we weer bij de auto, en gaan we weer op weg naar de camping, na een uurtje (totaal hebben we 137km gereden vandaag)zijn we weer op de camping, en is de temperatuur iets anders, wel lekker, maar niet zo warm als bij het kasteel.
We gaan nog even lekker zitten, Jamie gaat zwemmen en Tess spelen.
Om een uurtje of 7 staat de pan pasta op tafel en gaan we lekker eten.
Na het eten gaat Tess nog even dansen en spelen, en ook Jamie is weer de hort op.

Morgen wordt het nog mooi weer dus ga ik even een wasje doen, de dagen er na zien er niet super goed uit... we gaan het afwachten. Voor afgelopen week was het ook niet denderend, maar dat is heel erg mee gevallen.